کاهش شیوع آنفلوآنزا با رعایت محدودیت‌های کرونایی

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با رعایت محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی شیوع آنفلوآنزا نیز در بین افراد جامعه کاهش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید فردین فر مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماع‌ها نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا دارند.

او افزود: سال گذشته در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری آنفلوآنزا نداشتیم و امسال نیز تاکنون موارد اندکی از این بیماری گزارش شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: با رعایت توصیه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا، شیوع آنفلوآنزا نیز در بین افراد جامعه کاهش یافته است. استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در اجتماعات نقش مهمی در پیشگیری از آنفلوآنزا و کرونا دارند.

فردین فر بیان کرد: امسال ۴۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های هدف زیرپوشش این دانشگاه به صورت رایگان اختصاص یافته است. گروه‌های هدف شامل کادر بهداشت و درمان، مادران باردار، سالمندان، بیماران خاص، معلولان و زندانیان هستند که در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

او تصریح کرد: از سوی دیگر برای سایر متقاضیان و عموم مردم نیز واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها وجود دارد.

بیماری آنفلوآنزا دارای سه تیپ A، B، C است و مجموعه‌ای از ویروس‌ها عامل این بیماری شناخته شده‌اند که گونه‌های آن هر سال در حال تغییر است، اما عمده بیماری آنفلوآنزای انسانی از نوع و تیپ A است.

انتهای پیام//م. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.