تقویت صندوق‌های خرد زنان روستایی در فنوج

مدیر جهاد کشاورزی فنوج از تقویت صندوق‌های خرد زنان روستایی در فنوج خبرداد و گفت: این صندوق‌ها هر چند کوچک، اما با ایده‌های بزرگ راه اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  عیسی قاضی مدیر جهاد کشاورزی فنوج در جلسه بررسی مشکلات صندوق‌های خرد روستایی فنوج اظهار کرد: هنر دستان زنان روستایی فنوج کمک یار اقتصاد خانواده است و تلاش می‌کنیم این صندوق‌ها تقویت کنیم.

وی افزود: تاکنون ۴ صندوق خرد زنان روستایی در این شهرستان تشکیل شده که با بهره گیری از تسهیلات کم بهره صندوق کار آفرینی امید و سرمایه اندک خود، و خرید وسایل و امکانات لازم، با دست‌های پرتوان و هنرمندشان و با انواع سوزندزی، صنایع دستی و کشت و تولید انواع گیاهان دارویی و تولید انواع ترشی و مربا عرضه آن‌ها به بازار به کمک اقتصاد خانوار خود می‌شتابند و بزودی تعداد این صندوق‌ها به دو برابر خواهد رسید.

وی افزود: برای توانمند سازی بیشتر زنان روستایی با بکارگیری ١۶ نفر از زنان روستایی کارآفرین تعلیم یافته بعنوان تسهیلگر درمنطقه با برگزاری دوره‌های آموزشی تئوری و عملی، کسب مهارت‌های لازم را به زنان روستایی آموزش می‌دهند.

قاضی بیان کرد: محصولات تولیدی زنان روستایی که اغلب صنایع دستی (سوزن دوزی و حصیر بافی) و گیاهان دارویی (چای ترش و علف لیمو و حنا) است که از طریق سایت‌های مجازی و تشکیل نمایشگاه‌های متعدد و با مشارکت خیرین، تولیدات خود را بفروش می‌رسد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار