ممنوعیت کشتار دام‌های مولد و آبستن

رییس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: کشتار دام‌های مولد از جمله گاو، گاومیش، گوسفند و بز آبستن ممنوع است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بماندشتی رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: همواره انرژی، زمان و هزینه‌های زیادی صرف بقا و استمرار حیات دام‌های مولد به عنوان سرمنشا زنجیره تولید گوشت و فرآورده‌های خام دامی می‌شود به همین دلیل حذف نامتعارف آن‌ها خسارت بسیار سنگینی بر صنعت دامپروری وارد کرده است و زمینه ساز اختلال در تولید مایحتاج مورد نیاز معیشت مردم می‌شود.

‬‏او افزود: دام مولد ذخیره ژنتیکی محسوب می‌شود و کشتار دامی که دارای قابلیت تولید مثل باشد اقدامی نسنجیده است که در آینده‌ای نزدیک سبب بروز مشکلاتی در حوزه دام و تامین فرآورده‌های خام دامی می‌شود.

بماندشتی گفت: ممنوعیت کشتار دام مولد از جمله قوانین و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است و کشتار دام‌های ماده فقط با ارائه گواهی دکتر دامپزشک و ذکر علت حذف در کشتارگاه‌های استان امکان پذیر است و کشتار کنندگان و قصابان از بردن دام‌های ماده و آبستن جهت کشتار به کشتارگاه‌ها خودداری کنند.

رییس شبکه دامپزشکی فهرج به شهروندان توصیه کرد جهت حفظ سلامت خود و خانواده گوشت مورد نیاز را از واحد‌های مجاز خریداری کنند و به هنگام خرید به لیبل دامپزشکی و تاریخ کشتار توجه کنند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: دامپزشکی ، کشتار دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۱ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
رئیس دامپزشکی سلام فرق دامداری صنعتی با صنعتی چیه فقط یه کاغذ بنام پروانه همه گاو دار هستن شیر تولید میکنن اصلا اقلام به نیمه صنعتی ها نمیدن خیلی کم به صنعتی ها اقلام زیاد میدن ک پول کم میارن برا خرید باطل میشه به نیمه صنعتی ها هیچی حتی صنعتی ها می فروشن اقلام رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۲ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
چرا ب فکر دامدار برشکسته نیستید باید زحمات یه عمرشو ببره کشتارگاه