هشدار هواشناسی مهاباد نسبت به بروز سیلاب

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: به دلیل بارش‌های رگباری در این شهرستان احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد اظهار کرد: با ورود سامانه شرقی مدیترانه‌ای که با خود وزش باد، بارش باران و کاهش دما را به همراه دارد، احتمال آبگرفتگی در معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

محمدپور افزود: بیشترین فعالیت این سامانه امروز و فردا خواهد بود و شدت بارش‌ها در مناطق جنوبی استان به ویژه جنوب غربی بیشتر پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان به شکل برف بوده و این امر سبب لغزندگی، کاهش دید و اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: شهروندان، روستاییان و کشاورزان آمادگی لازم را برای آبگرفتکی معابر و خیابان‌های محل سکونت خود را داشته باشند و نسبت به استقرار در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و حوضه‌های آبریز داخل شهر پرهیز کنند.

محمدپور گفت: کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات و حرکت بر روی دامنه و پایین دست کوه‌های همجوار تا مساعد شدن هوا خودداری کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.