تیم فریزبی سیستان و بلوچستان به رقابت‌های کشوری اعزام شد

رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: تیم فریزبی بانوان و آقایان این استان برای نخستین بار به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، زهرا مشهدی  رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تیم فریزبی آقایان سیستان و بلوچستان متشکل از مهران قزاق جاهد، امیرمومن پیراسته، امیر مقامی به مربیگری و سرپرستی علی آصف مهر جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور به استان مازندران اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین تیم فریزبی بانوان سیستان و بلوچستان متشکل از سپیده پراچه، الهام شه بخش، زهرا بهادرزهی به مربیگری و سرپرستی مهرناز پیراسته به استان گلستان اعزام شدند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی سیستان و بلوچستان گفت: رقابت‌های قهرمانی فریزبی کشور در استان‌های مازنداران و گلستان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نخستین و بزرگ‌ترین رویداد رسمی مینی فوتبال سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این دوره از رقابت‌های ورزشی از ١٠ تا ٣٠ آذر در ٢٣ شهرستان استان برگزار خواهد شد.

هم‌اینک افزون‌بر ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در این استان مشغول فعالیت هستند.

فریزبی یا همان بشقاب‌پرنده نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدور لبه‌دار به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی‌متر و جرم ۱۷۰ گرم درست شده و از آن برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود و افراد در این ورزش سرگرم‌کننده در سبک‌های مختلف بشقاب پرنده را به آسمان پرتاب می‌کنند و آن را می‌گیرند.

توجه به این ورزش نوپا که در سبک‌های مختلف "آلتیمیت، آلتیمیت ساحلی، دیسک گلف، گاتس، دبل دیسک، فری استایل (آزاد) و رویداد میدانی" با استفاده از یک وسیله بازی به نام "بشقاب‌پرنده" انجام می‌شود به تاکید کارشناسان می‌تواند باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه شود.

به گفته کارشناسان حوزام/عه ورزش، علاقمندان از سنین چهار سال به بالا می‌توانند در رشته فریزبی فعالیت کنند، اما بیشترین تمایل به این رشته ورزشی در میان دانشجویان و دانش آموزان است که مهمترین علت آن به فراهم بودن شرایط ورزش در محیط‌های دانشگاهی و مدارس بر می‌گردد.

انتهای پی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار