تسهیلاتی که گره کور مشکلات را می گشایند؛

اعطا تسهیلات ۵ میلیاردی به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی از اعطا ۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در سطح استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، زنگنه مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۲ هزار و ۷۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه در استان پرداخت شده که مبلغ این تسهیلات ۷۲۰ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: تسهیلات قرض الحسنه نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲۰ درصد در مبلغ و ۱۸۵ درصد در تعداد تسهیلات افزایش داشته ایم.

زنگنه با بیان اینکه این تسهیلات بیشتر در مناطق روستایی، عشایری، مرزی پرداخت شده است، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی، فرآوری محصولات کشاورزی، مشاغل خرد و کوچک و همچنین ورزش و جوانان اعطا شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه مشاغل آسیب دیده از کرونا نیز از ابتدای امسال ۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

او عنوان کرد: این تسهیلات از مبلغ تا ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به مشاغلی که با ستاد کرونا همکاری داشتند تعلق گرفته است.

حمایت ۷ میلیاردی از صندوق‌های مردم یار

زنگنه همچنین گفت: تفاهم نامه‌هایی را با همکاری بنیاد برکت و بنیاد علوی در استان در حال پیگیری هستیم تا طرح‌ها و مشاغل خرد و کوچک را حمایت کنیم.

او با اشاره به اینکه با همکاری صندوق خرد بسیجیان در سطح استان صندوق‌هایی را حمایت کرده ایم، تصریح کرد: تاکنون ۷ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه بسیج سازندگی برای حمایت از صندوق‌های مردم یار پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه حمایت از محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، زعفران، عناب و گل نرگس در سنوات قبل حمایت‌هایی را انجام داده ایم ادامه داد: امسال نیز با ابلاغ اعتبار از تولید آن در استان حمایت خواهیم کرد.

او با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی را در دستور کار قرار داده ایم گفت: با همکاری جهاد کشاورزی به افرادی که در حوزه کشت گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند میزان ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت ۵ ساله و نرخ سود ۴ درصد پرداخت شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.