خرید اینترنتی اقلام اساسی، نرخ ها را متعادل می کند؟

راه اندازی سامانه خرید اینترنتی اقلامی نظیر مرغ، برنج شکر و روغن به عنوان یکی از راه حل های حذف واسطه توسط دولت انتخاب شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، بنابر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران  قوا در سال ۹۸، وظایف و اختیارات تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت واگذار شد که مهلت قانونی آن در تیرماه به پایان رسید و مجدد از دوم مرداد رسما تمامی اختیارات حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی و حفظ امنیت غذایی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

با واگذاری اختیارات قانون انتزاع، وزارت جهاد کشاورزی در راستای تنظیم بازار از طریق بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی بدنبال مهار گرانی و حذف واسطه های غیر ضرور است که براین اساس از ۱۸ آبان توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ در تهران آغاز شد که بنابر دستور وزیر جهاد کشاورزی از دهم آذر توزیع اینترنتی ۵ قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب تنظیم بازار در سامانه بازرگام عرضه و رایگان ارسال می شود.

خریدی که خود وزیر جهاد هم از آن استفاده کرده است.

بنابر اعلام قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی هیچ گونه محدودیتی در عرضه اقلام سامانه بازرگام وجود ندارد و برای جلوگیری از احتکار و دلالی برای هرشخص، محصولات را به میزان مصرف سرانه سالیانه در نظر گرفتیم.  هفته آینده عرضه برخی اقلام لبنی از طریق درگاه‌های اینترنتی میسر خواهد شد. تلاش داریم از طریق عرضه اینترنتی، مشکلات همه مناطق کشور را که عرضه محصولات اساسی در آن‌ها با چالش مواجه است، برطرف کنیم.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی عدم اجرای قانون انتزاع را عامل اخلال بازار و کمبود کالا دانست و گفت:  وزارت خانه‌های جهاد کشاورزی و صمت پاسخگوی مشکل به وجود آمده نبودند که با واگذاری تمام اختیارات از مزرعه تا سفره به وزارت جهاد کشاورزی، زنجیره تولید تا سفره با یک فرمانده واحد کار خود را پیش می برد و باعث ایجاد آرامش در بازار خواهد شد‌.

ساداتی نژاد گفت: با دستور رئیس جمهور، کل اختیارات تا نظارت و بازرسی بازار و توزیع به وزارت جهاد کشاورزی محول شده و این فرماندهی واحد آرامش را به بازار باز می گرداند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین جزئیات توزیع اینترنتی اقلام اساسی، تاثیر آن بر کنترل بازار و مهار گرانی با خبر شویم:

عرضه اینترنتی ۵ قلم کالای اساسی در طرح تنظیم بازار

جاوید عربشاهی مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: برای توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ با نرخ مصوب از ۱۱ آبان برای حضور استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان فراخوان دادیم که از ۱۸ آبان در تهران، ۲۸ آبان کرج و ۳۰ آبان اصفهان این طرح آغاز شد.

وی افزود: بنابر دستور وزیر جهاد کشاورزی از ۱۰ آذر توزیع روغن، شکر و برنج با نرخ مصوب در تهران آغاز شد که طی فراخوانی، ۳۳ درخواست از شرکت های دانش بنیان و سایت های فروش در حال تایید صلاحیت هستیم تا بتوانیم از ظرفیت پلتفرم ها برای توزیع استانی استفاده کردیم. در حار حاضر عرضه مرغ و تخم مرغ تنظیم بازار در ۶ شهر در حال انجام است و از ۱۰ آذر، توزیع روغن، برنج و شکر را در تهران آغاز کردیم‌ که در هفته آینده به شهرهای دیگر می رسد.

وی عرضه اینترنتی را راهی برای مهار گرانی و حذف دلالان و واسطه های غیرضرور برای نظارت و کنترل در بازار اعلام کرد و گفت: سازمان تعاون روستایی با هر یک از پلتفرم ها که سه شرط توزیع کالا ظرف حداکثر ۲۴ ساعت بدست مصرف کننده، ارسال رایگان و قابلیت پاسخگویی به لحاظ لوجستیک و سرور را داشته باشد، همکاری می کنیم.

 توزیع مرغ و تخم مرغ براساس نیاز مشتریان عرضه می شود و به هر میزانی که تقاضا باشد، کالا شارژ می شود.

هماهنگی با پلتفرم ها را در سطح استان و شهرستان از طریق بخش خصوصی پیش می بریم، بدین ترتیب براساس فراخوان اعلامی در هر استانی که توان عرضه دیجیتال توسط بخش خصوصی وجود دارد، کار شروع می شود. در کنار روش سنتی فروشگاه و مراکز عرضه فیزیکی، عرضه دیجیتال ابزاری برای کوتاه کردن دست واسطه و دلالان غیر ضرور و کنترل بازار است.

توزیع اینترنتی ۳۰۰ تن تخم مرغ با نرخ مصوب

حمید رضا کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: روزانه ۳۰۰ تن تخم مرغ توزیع اینترنتی می شود.

وی افزود: توزیع اینترنتی تخم مرغ با نرخ مصوب در ۶ استان از طریق پلتفرم های زیر نظر سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام می شود. قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۲۲ هزار تومان، هر شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان و بسته بندی ۵۱ هزار تومان اعلام کرد. عرضه با نرخ های بالاتر تخلف است که متخلفان باید به تعزیرات معرفی شوند.

وی گفت: توزیع تخم مرغ از طریق سامانه بازرگام با کمترین هزینه و نرخ مصوب بدست مصرف کننده می رسد و به هر میزانی که نیاز باشد، کالا ظرف ۲۴ ساعت در اختیار متقاضی قرار می گیرد. با افزایش توزیع اینترنتی کالا در نظر داریم که از هزینه و واسطه های غیرضرور در بازار جلوگیری کنیم.

انحصار در عرضه اینترنتی مانع تحقق اهداف می شود

ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: توزیع اینترنتی اقلام اساسی در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر صورت گرفته، هر چند هنوز امتحان خود را پس نداده است.

وی افزود: گرچه توزیع اینترنتی کالا ایده و فکر خوبی است، اما اثرات اجتماعی دیگر همچون خارج شدن چند ۱۰ هزار نفر اصناف خرد را به همراه دارد.

قاسمی با تاکید بر این‌ موضوع که بخش غیردولتی در طرح توزیع اینترنتی کالا باید نقش بیشتری ایفا کند، گفت: دولت به جای عامل اجرا باید سیاست گذار و ناظر باشد چرا که در شرایط فعلی، سازمان تعاون روستایی رقیب بخش خصوصی است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به انحصار مالی و نحوه اجرا سامانه بازرگام به نظر می رسد که در تنظیم بازار نتواند موفقیت چندانی داشته باشد؛ بنابراین با ایده کار موافق و نحوه اجرا مخالف هستیم که این امر نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.  نظارت حاکمیت و دولت بر توزیع کالاهای اساسی باید بیش از الان باید باشد و تنها با نحوه اجرا مشکل داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Italy
محمد آزمون
۲۰:۳۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
سلام من الان چند روزه میخوام ثبت نام کنم جنس سفارش بدم امکان ثبت نام وجود نداره لطفا من و راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
Taymaz
۲۲:۲۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
سلام.اگه یه مقایسه ی ساده بین قیمت های بیشتر اقلام موجود در فروشگاه های عامل فروش اینترنتی کالاهای اساسی بکنید،متوجه میشید که نه تنها ارزون تر که گرونتر و یا گاهی هم قیمت سایر فروشگاه ها هستن.در مورد مرغ البته یه مقدار قیمت مناسب تره.ولی ایراد مهمی که به فروشگاه اینترنتی بازرگام وارده،اینه که بعد از انتخاب کالاهای مورد نیاز،کل هزینه رو به صورت اینترنتی دریافت میکنه،و در موعد مقرر قبل از ارسال با فرستادن پیامکی عنوان میکنه که به جهت کسری موجودی فلان جنس،مبلغش به کیف پول منتقل میشه.در حالیکه درخواست استرداد الباقی مبلغ هم خودش یه معضل بزرگه.کاش مسئولان ذیربط فکری برای این موضوع بکنن.این راه حل اصلا مناسب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۵۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
اره واقعا من هم فکر میکنم بهترین کار برای متعادل کردن قیمت ها همین فروش اینترنتی هستش، متاسفانه خیلی از فروشنده ها و بخصوص مغازه دار ها که باید خرج مغازه بدن و... قیمت هارو گاها چند برابر قیمت اصلی میدن نه فقط برای کالا های اساسی بلکه همه کالا ها!

من خودم چند روز پیش میخواستم یه صندلی کامپیوتر بخرم رفتم بازار و قیمت گرفتم ولی بعدش توی اینترنت که سرچ کردم همون مدل صندلی شاید 1.5 میلیون تومن ارزون تر بود! بعد خدارو شکر از یه فروشگاه خرید کردم...

به نظرم همین که مردم قیمت کالا هارو تو اینترنت چک میکنن بهترین اتفاقه ممکنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
بهترین روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
این چه شیوه پخش غلط هست بهتر نبود یه فروشکاه در محل تایین میشد با کارت ملی مردم میرفتن میگرفتن چقدر هزینه پستی برای شما دارد چقدر بنزین مصرف میشود چقدرهوا آلوده میشود تا ماشین ها برسند درب خانه بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
شمامثل اینکه عاشق صفی وکپنی شدن این اقلام هم بد نیست
France
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
خیر اصلا بارها خودم جاهایی رفتم گفتم این جنس یا این وسیله با قیمت بسیار بهتر در سایت دی جی کالا یا ... هست فروشنده با خنده گفت برو از همونجا بخر واقعا تفاوتی نیست و فروشندگان نیز حاضر جواب شدن و میگن برو همونجا بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه یه عده از مردم فقط بلدند که با دلیل و یا حتی بی دلیل ؛ به هر کاری که حتی شاید خوب و به نفع مردم هم باشد، فقط نق بزنند.
این تفکر اگر هر روز بهش چلوکباب مجانی هم بدی باز طلبکار است. چون عادت به مفتخوری و بی مسئولیتی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۳:۲۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
عرض سلام و احترام
در زندگی مردم قریب به 100 قلم (کمی کمتر یا بیشتر) اجناس و کالاهای مورد نیاز وجود داره که از سال 1397 به طرز وحشتناک و غیرقابل تحملی گران شده ، اگه واقعا میخواهید جلوی گرانیهای سرسام آور هرروزه را بگیرید تنها راهش اینه که لااقل در مرحله اول تمام کالاهای اساسی(مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج .....) و حتی میوه را در تمامی استانهای کشور بصورت اینترنتی توزیع کنید و در مراحل بعد دائما به این لیست بیافزایید تا نهایت جایی که حداکثر اجناس و کالاها اینترنتی توزیع شود ، نکته مهم اینه که این روش دائمی باشد چه اشکالی داره ما 2 بازار یکی سنتی و یکی اینترنتی داشته باشیم اما حسنش به اینه که باعث رقابت و جلب رضایت و بهره مندی حداکثری مردم میشه ، این روش مزایا و برکات بسیاری دارد ازجمله:
-قطع دست دلالان، گران فروشان و محتکران
-با قیمت منصفانه رسیدن اجناس به دست مردم
-جلوگیری از گرانفروشی خرده فروشان و نظارت راحت تر
-جلوگیری از سواستفاده خرده فروشان(نظیر اقدام غیر بهداشتی که در حال حاضر بعضی از فروشگاهها با مرغ منجمد انجام میدهند بدین صورت که آنها را گرم کرده سپس خرده و قطعه بندی میکنند و متاسفانه به اسم مرغ تازه کشتار روز با چندین برابر قیمت میفروشند)
-ایجاد و گسترش شبکه های توزیع اینترنتی و اشتغال بیشتر جوانان
-امکان ایجاد استانداردهای کیفی و بهداشتی بیشتر محصولات توزیعی(مانند اجبار تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ به تحویل مرغ با وزن استاندارد جهانی(معمولا بین 200/1 تا 500/1 کیلوگرم) و تحویل تخم مرغ بصورت کیلویی نه شانه ای(چون تقلب میکنند و تخم مرغهای ریز و متوسط را قاطی میگذارنند و با قیمت بالا میفروشنند)
و چندین مزیت دیگر .........
موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
وقتی کالایی ایمنترنتی خریداری می شود یک فرد با یک وسیله نقلیه باید آن را به صرف هزینه استهلاک و یا پستی و استهلاک خودرو و حقوق فرد ی که کلا را به دست متقاضی می رسان همه نقش رابط را بازی میکنند یعنی نقش واسطه ها در فروش کالا فقط نامش تغییر میکند ولی قیمت فروش کالا وقتی به دست مصرف کننده می رسد تغییر نمی کند . بجای این کار کارخانه جات تولیدی با داشتن نماینده فروش بدون داشتن واسطه دیگر کلا را مستقیماً بین فروشندگان توزیع کنند. در میادین تره بار با توجه به بودن دهنه های مختلف با ملکیت اشخاص همه بدون خرید و توزیع مستقیم محل را به دکه های دست فروشی تبدیل کرده اند بدین صورت که یک تعداد افراد از این دهنه ها میوه و تره بار را میخرند و در مح عبور و مرور بین این دهانه ها اقدام به فروش به خریداران میکنند .چرا این افراد را از این میدانها بیرون نمی کنند تا مستقیماً مغازه داران از این افراد خریداری کنند و مالک دهانه ها فروشنده باشند نه واسطه ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
چرا این سایت فقط برای استان‌های فارس زبان فعال شده و استان‌های دیگه خبری نیست!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اینجا دست از اختلاف اندازی قومی قبیله ای متحجرانه بر نمیدارید؟! ما همه یک ملت یکتا پرست واحد هستیم . این طرح به طور آزمایشی از تهران شروع به کار کرد و بعد از موفقیت در تهرام تصمیم بر این شد به صورت تدریجی همراه با رفع نواقص طرح در شهرهای دیگر کشور هم گسترش یابد و اول از کلان شهر ها و جاهایی شروع شد که دارای زیر ساخت های آماده تر و دلالی ها بیشتر بودن و به زودی در دیگر شهر ها هم اجرا میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
فازت چیه هم وطن شهر و زبان پرست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
مرغ یخی هورمونی کشورهای برزیل ... میدن دست مردم اختلاف با بازار نداره 20 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
مملکتو همینجوری رو صندلی هواپیما اداره کنی همین میشه دیگه
مرغ سی تومن نون 10 تومن آفتابه و لگن 100 تومن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
همه چیمون علی اصغریه از فوتبالمون تا اداره کشور. بزن زیرش فقط مهم نیست کجا میره ....
Iran (Islamic Republic of)
خرامان
۱۱:۲۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
دولت قبلی از روی صندلی کاخ مملکتو به این روز انداخت زمان می بره بخوای خیانتی که تو هشت سال شد رو جبران کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
نیمیدونم!
ولی اگه خوبه، میشه کالاهای دیگه ای رو هم اینطوری با قیمت عادلانه و بدون واسطه فروخت. مثلا موبایل با ارز ۴۲۰۰ی وارد بشه و تو این سایت با قیمت واقعی با مثلا کد ملی فروخته شه.
France
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
نمیشه چون خیلی از بچه آقا زاده ها نانشان در موبایل و .... هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اگه دیجی کالا باشه نهههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
خیلی خوبه اینجور توزیع کالاهای یارانه ای ممنونم قبلا کالاهای یارانه ای رو میدادن دست دلال با قیمت خیلی زیاد میرسید دستمون تازه خیلی هم بد رفتار میکردند رفتار بدشون بیشتر نارحتمون میکرد ولی اینجور هم رفتارهای کادر دولتی محترمانه تره هم کالا با قیمت مصوب میرسه دستمون فقط لطفا یک سامانه نظر سنجی هم برای طرح بزارید که هر شخص بعد از در یافت سفارش بتونه نظرش رو در یک پرسش نامه چهار گزینه ای در مورد همه جوانب سفارشش از کیفیت تا نحوه برخورد پیک و... رو داخلش وارد کنه متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
وقتی نتونی کنترل کنی و دست به اقدامات اینجوری بزنی یعنی فاجعه در فاجعه.همین کار قطعا به جاهای باریک کشیده میشه.وقتی سایتی بشه یعنی عرضه کم تقاضای بالا .سایت قطع میشه.ظرف چند ثانیه موجودی تموم میشه.تازه اینا اگر صداقتی باشه و فقط نمایش نباشه ،یه عده قبلا ثبت کرده باشن.این طرح ها عصبانیت و کلافگی مردم و بیشتر میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اتفاقا برعکس این اقدامات باعث حذف دلال ها و تامین نیاز مردم با قیمت های مصوب میشه
France
دوستدار ایران عاشق ایرانی خاک پای مردم ایران
۱۰:۴۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
نه ارزان نمی شود و قیمت‌ها متعادل نمی گردد.
دلالان کسانی هستند که در دولت‌ها کار می‌کنند. در واقع مدیران دولتی که برای خود و خانواده منبع درآمد در قالب بخش خصوصی راه انداخته اند کل بازار را در دست دارند و کنترل می کنند. جیب‌هایشان هم چاه ویل است و پر نمی شود، حرص و طمع و آز انسان هم که تمامی ندارد.....
اگر میخواهید همه چیز درست شود باید تمام مسئولان و مدیران کنونی کشور و خانواده‌هی آنها بازنشسته بشوند و تمامی شرکت‌ها رو به بخش عمومی و مردم بصورت سهام واگذار کنند .
مردم خودشان می دانند چه کنند.
فقط این ها باید دست از سر کشور بردارند که همه چیز درست شود وگرنه آش همان آش و کاسه همان کاسه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی و ایران دوست
۱۲:۱۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
داداش مردم میدونند دارند په کار میکنند که یه عده مسئول کارآمد و اهل تلاش (و نه سیاست زده) را برای کار کردن انتخاب کردند.
حسن روحانی و دولتش درسته یه کابوس فراموش نشدنی بود، ولی تموم شد. باورت بشه که کسانی که باعث این تفکر نگرانت شده اند و عشق باج دادن به آمریکا و اروپا از جیب ملت بودند،دیگر رفتند.
الان دولت بعدی اومده و داره جهادی یرای مردم کار میکنه و نه مثل حسن روحانی و طرفدارانش به صورت جهادی از مردم بچاپه و تورم را به صورت موشکی بالا ببره. ولی برای اصلاح شرایط افتضاح اقتصادی کشور که حاصل تفکر باج بده و حقیر "لبخند دیپلماسی" در 32 سال از 40 سال انقلاب در بدنه مسئولین کشور است، ما مردم هم باید یه کم به مسئولینی که دارند چهار موتوره کار میکنند تا اقتصاد و معیشتمان را درست کنند، کمک کنیم و با صبر منطقی و تذکرهای دلسوزانه و به جای خود آنها را هدایت و همراهی کنیم.
نق زدن دردی را دوا نمیکند.
یک برج را در مدت نهایتا چند دقیقه میتوان منفجر کرد، ولی اگر بنا بر اصلاح و ساختن دوباره همان برج باشد،( تازه اگر مخالفی برای ساختن آن نداشته باشی که برای ساختن دوباره آن کارشکنی کند) مدت زمان خیلی بیشتری از تخریب آن زمان میبرد و کمک بیشتری از دوستان آن را می طلبد. نام این ساختمان را اقتصاد ایران بگذاریم و ببینیند چه طور میتوانید به سازندگان آن کمک نه اینکه چه طور میتوانیم با نق زدن و آیه یاس خواندن، سازندگانش را ناامید کنیم و شرایط را از آنچه که هست بدتر کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۳۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
این هم اوایل کارش هست ، بزار چند وقت بگذره اگه قیمت فروش تو این سامانه از قیمت بازار جلو نزد اونوقت بیا در موردش صحبت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
جمع اش کنید این مسخره بازی‌ها تون رو
فشار گرانی تورم کمر منه گارکر رو خورد کرده لعنت به همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
واقعا درد گارکر رو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
لعنت به چی مسول بی کفایته
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۲:۴۷ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
ما هم نون کارگی میخوریم ولی اتفاقا این راهکار مفیدی برای ما و امثال ماست. و خوشحالیم که حداقل پولمون تو جیب دلال بی شرف نمیره. اگر واقعا کارگر باشی که باید از شرایطی که به وجود آمده تا خوراکمان را با قیمت ارزانتر بخریم، خوش حال تر باشی؟ وگرنه که الان با این شرایطی که مسئولین نجومی بگیر و عشقآمریکا و مذاکره پرست در دولت کلید ساز به وجود آوردند و پول جیب امثال ما را برای لبخند دزدان خارجی خرج کردند؛ شرایط اقتصادی هم برای کارگر سخته و هم برای کاسب و مهندس و ....
یا فقط اسم خودت را کارگر گذاشتی و یا کارگر سیاسی یه عده هستی که در هر صورت پول میگیری که برای ادامه بدبختی امثال ما یک بار سوت بزنی و برای برجام ذوق کنی و الان هم سازمخالف بزنی . لعنت به دشمنی که خودش را در قالب دوست نشان میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
کارگر واقعی
۱۳:۰۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اگر واقعا کاگر باشی، میدونی که درسته شرایط برای همه ماها بده ؛ ولی همین که (با درآمد افتضاح فعلی همه جامعه و مخصوصا ما کارگرها) جنس را میتونی ارزانتر و بدون باج دادن به دلال هایی که قبلا سرشان در آخور وزارتخانه ها بود، بخری خودش زندگیمون را جلوتر میبره و باید کمتر قرض کنیم.
خیلی از مسئولین جنتلمن قبلی که خودشان چند صد میلیونی حقوق میگرفتند و مردم... مردم... میکردند، همین کار ساده را هم برای ما نکردند. این موضوع درد واقعی ما کارگرهاست.لعنت به دزدان نجومی بگیر که وقتی خودشان هم سر کار نیستند، طرفدارانشان را به اسم کارگر میفرستند تا باز مردم را فریب بدهند و مانع از حل مشکلاتشون بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اول سال که حقوق کارگر تعین می شد تخم مرغ شانه ایی ۱۸ هزار بود الان کارگر بیچاره با همون حقوق باید تخم مرغ بخره شانه ای ۵۰ هزار علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
اول سال هم قیمت تخم مرغ همین حدود 43 هزارتومان تنظیم بازاری بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۰
مشکل اول سال یا الان نیست. مشکل حذف دست دلال از اقلام قیمتگذاری شده است و همچنین مشکل عدم دسترسی همه مردم به اقلام تنظیم بازار بود که با این روش هر دو مشکل حل شدند.
آخرین اخبار