ایجاد اشتغال ۴۹۰۰ نفر با راه اندازی ۳۲۰ واحد صنعتی جدید در آذربایجان‌شرقی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در ۸ ماهه امسال ۳۲۰ واحد صنعتی جدید در استان راه اندازی و زمینه اشتغال ۴ هزار و ۹۰۰ نفر فراهم شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،غلامعلی راستی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن از راه اندازی ۳۲۰ واحد صنعتی جدید در استان در هشت ماهه امسال خبر دادوگفت:این تعداد واحد به همت بخش خصوصی و با سرمایه گذاری بالغ بر ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان ایجاد شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است.

اوافزود:در ۸ ماهه امسال میزان جواز تاسیس واحد صنعتی صادره با رشد ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از یک هزار و ۸۰۰ فقره بود که از این تعداد ۱۶۶۱ مورد ایجادی و ۱۶۴ فقره توسعه‌ای است.

اودر بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه نخست استان در ذخیره مواد معدنی اظهار داشت: جذب سرمایه گذار جدید برای اکتشافات معدنی و توسعه معدنکاری و نهایتا ایجاد صنایع پایین دستی در دستور کار مسولان وزارت صمت و مدیران استانی قرار دارد.

سرپرست سازمان صمت آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد؛ با ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به معدن نفلین سینیت سراب و آغاز عملیات اجرایی معدنکاری، در ادامه شاهد ایجاد صنایعی مانند سیمان در جوار معدن باشیم و در نهایت به ارزش افزوده مورد نیاز برای رونق اقتصادی استان برسیم.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار