شناسایی شهید گمنام همدانی پس از ۳۳ سال

پیکر مطهر شهید تقی رضایی از شهدای گرانقدر شهرستان همدان پس از ۳۳ سال گمنامی شناسایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، در مراسمی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران  و فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با حضور در منزل شهید گرانقدر تقی رضایی در روستای چشین همدان، خبر شناسایی این شهید گمنام را بعد از ۳۳ سال به مادر این شهید و خانواده اعلام کردند.

صفدری مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان همدان گفت:این شهید بزرگوار در سال ۱۳۴۷ در روستایی چشین همدان دیده به جهان گشود و سپس در سال ۱۳۶۷ به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شود و با عضویت در لشگر ۲۱ حمزه سید الشهدای ارتش  در تیرماه  ۱۳۶۷ در نهر عنبر به درجه رفیع شهادت نائل می شود.

سرهنگ مهرداد صفری فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به اینکه شهید تقی رضایی در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شده است گفت:بعد از تطبیق نمونه های آزمایش دی ان ای از خانواده  شهید گرانقدر مشخص شد شهید گمنام عزیز که در دانشگاه علوم پزشکی تهران آرام گرفته است «شهید تقی رضایی» است.

او با تجلیل از صبر و مقاومت مادران شهدای عزیز به ویژه شهید گرانقدر رضایی افزود: امنیت و آسایش امروز کشور مرهون جانفشانی های شهیدان و صبر و ایثارگری های خانواده های شهیدان به ویژه مادران شهدا است.

مادر شهید رضایی بعد از شنیدن خبر شناسایی محل خاکسپاری فرزندش اعلام کرد: شهادت فرزندش برای او و خانواده افتخار است چرا که برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی جان ارزشمندش را فدا کرده است.

قرار است روز شانزدهم آذر به مناسبت روز دانشجو خانواده این شهید بزرگوار در دانشگاه علوم پزشکی تهران حاضر شوند و مزار شهید خود را زیارت کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.