مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد؛

صدور بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت برای واحد‌های مسکونی

خواجه‌ای گفت: میزان صدور سند برای واحد‌های مسکونی روستایی در استان زنجان،۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه‌ای مدیرکل بنیادمسکن استان زنجان بابیان اینکه این نهاد انقلابی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک توانسته گام‌های مطلوبی در زمینه افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستا‌ها و کاهش شکاف بین زندگی شهری و روستایی بردارد، گفت: تا کنون ۶۹ هزار و ۲۷۵ فقره سند مالکیت روستایی و ۷ هزار و ۵۰۰ جلد سند برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توسط بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد در این استان صادر شده است.

او ادامه داد: میزان صدور سند برای واحد‌های مسکونی روستایی ۷۴/۷درصد در استان زنجان بوده و این میانگین در کشور ۶۳/۷ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان بااشاره به اینکه صدور سند واحد‌های مسکونی روستایی برای خانوار‌های روستایی هزینه چندانی ندارد و متقاضیان میتوانند برای صدور سند به بنیاد مسکن استان زنجان مراجعه کنند، گفت: صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه‌های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا بنیاد مسکن  با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا‌ها موفق عمل کرده است.

خواجه‌ای به اهداف عمده ثبت اسناد و املاک روستایی اشاره کرد و افزود: مدیریت کارآمد منابع زمین، کمک به مقاوم سازی مسکن، تقویت هویت اجتماعی، استفاده از تسهیلات بانکی، کمک به رونق اقتصادی روستا، برابری اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس به روستا‌ها از برخی اهداف این طرح به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تأکید کرد: صدور سند مالکیت در روستاها، مزایای دریافت تسهیلات، ضمانت بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی ملک را به همراه دارد و این شرایط میل و رغبت مردم برای سند دار کردن املاک را افزایش می‌دهد.

او به نقش صدور اسناد مالکیت روستائیان در محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: اولین و مهمترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد، زیرا بسیاری از این افراد در شرایطی هستند که به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آن‌ها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد.

خواجه‌ای ادامه داد: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستائیان که عمدتا جزو محرومین حساب می‌شوند، می‌تواند باعث افزایش مشارکت آن‌ها در فعالیت‌ها و گام‌های موثرشان در توسعه شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.