اشتغال ۲ هزار و ۱۰۰ کادر پرستاری در چهارمحال و بختیاری

هم اکنون ۲ هزار و ۱۰۰ کادر پرستاری در مراکز بیمارستانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مشغول به خدمت هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر سید جلیل حسینی رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۱۰۰ کادر پرستاری شامل اتاق عمل، هوشبری، پرستار و کمک پرستار در مراکز بیمارستانی تابعه این دانشگاه مشغول به خدمت هستند که با احتساب شاغلین در واحد‌های معاونت بهداشتی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این تعداد به حدود ۳ هزار نفر می‌رسد.

او افزود: از این تعداد حدود ۸۰ درصد جامعه پرستاری استان را زنان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند که در قالب نیرو‌های رسمی، پیمانی، طرحی، قراردادی و شرکتی انجام وظیفه می‌کنند.


بیشتر بخوانید


حسینی با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌های تعریف شده، به ازای هر تخت ۱.۸ پرستار تعریف شده و در استان به ازای هر تخت یک پرستار در حال خدمت است اضافه کرد: برای رسیدن به نرم استاندارد در استان نیازمند جذب نیروی پرستاری هستیم.

او ادامه داد: حدود ۴۰۰ کمک پرستار آموزش دیده در استان وجود دارد که با برگزاری آزمون تاکنون ۳۷ نفر از آنان جذب مراکز درمانی استان شده اند.

حسینی در پایان، اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی و اجرای فوق العاده خاص را از اصلی‌ترین مطالبات این قشر برشمرد و از تشکیل کارگروه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار