بازدید مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان از مرز دوغارون

با هدف بررسی مسائل موجود در مرز دوغارون و راهکار‌های افزایش مبادلات تجاری میان ایران افغانستان، از گمرک دوغارون و معبر بین المللی دوغارون از سوی مشاور رئیس جمهور بازدید به‌عمل آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن کاظمی قمی، مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان، در سفر به مرز دوغارون  با هدف بررسی مسائل موجود در مرز دوغارون و راهکار‌های افزایش مبادلات تجاری میان ایران افغانستان، از معبر بین المللی دوغارون و از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، معاون توسعه مدیریریت و منابع گمرک ایران، ناظر گمرکات خراسان رضوی، فرماندار شهرستان تایباد و برخی مدیران اقتصادی، مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان را در سفر به مرز دوغارون همراهی می‌کنند.

 

سالانه یک و نیم میلیون تن کالا به ارزش افزون بر ۲ میلیارد دلار از طریق گمرک و گذرگاه مرزی دوغارون به افغانستان صادر می‌شود.

همچنین هر سال بیشتر از یک میلیون مسافر از طریق این گذرگاه مرزی بین کشور‌های ایران و افغانستان رفت و آمد دارند.

گمرک دوغارون واقع در شهرستان تایباد با افزون بر یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است.

دوغارون پر رونق‌ترین گمرک خراسان رضوی و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

بیشترین حجم کار این گمرک ترانزیت کالا از طریق بندرعباس بوده و کالا‌های تجار افغانستانی، پاکستانی، هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشور‌های حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس، بندر لنگه و دیگر گمرکات مرزی این کشور‌ها منتقل و از آنجا به دوغارون ترانزیت می‌شود.

گمرک دوغارون دارای سه سالن اداری، ترانزیت و مسافری است.

گذرگاه زمینی دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و مرکز شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.

تایباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با کشور افغانستان است.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تجارت ، دوغارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار