امام جمعه اصفهان:

امکان استفاده از خدمات بیمه سلامت برای اتباع بیگانه فراهم شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: باید شرایط امکان استفاده از خدمات رایگان بیمه سلامت برای تمامی شهروندان حتی اتباع بیگانه هم فراهم شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام‌جمعه اصفهان امروز در دیدار با معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در رابطه با سلامت مردم قدم‌های خوبی برداشته می‌شود و این مهم مورد تأکید رییس جمهوری هم قرار دارد که جای بسی خرسندی است.

وی گفت: باید در استفاده از خدمات بیمه فرقی بین شهروندان ساکن کشور قائل نباشیم، زیرا از کشور ما به‌عنوان " ام القری" یاد می‌شود و بر این اساس باید پناهگاه خوبی برای تمامی افراد ساکن ایران باشیم.

امام‌جمعه اصفهان گفت: به‌ویژه در رابطه با اتباع افغانستان باید این مهم مورد تأکید قرار بگیرد و با این اقدامات کاری کنیم که ایران اسلامی واقعی باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران نیز در این دیدار گفت: حوزه سلامت کشور به دنبال اجرای کامل ۲ برنامه مهم شامل نسخه‌نویسی الکترونیکی و رایگان شدن بیمه برای شهروندان به‌ویژه در مناطق آسیب‌پذیر و حاشیه شهرهاست که همین مهم هدف اصلی ما در سفر به این استان است.

محمدمهدی ناصحی گفت: نسخه‌نویسی الکترونیکی فواید زیادی دارد، از این جهت که مصارف سازمان و حوزه سلامت مشخص و شفاف می‌شود و جلوی تبانی‌ها و قاچاق دارو را می‌گیرد و از هرج‌ومرج جلوگیری می‌کند.

وی گفت: پیاده شدن آن در کشور‌هایی که خیلی امکانات دارند حداقل یک دهه طول می‌کشد و در کشور ما هشت سال است که در برنامه‌های توسعه آمده، ولی ۲ سال است که به‌طورجدی روی آن کار می‌شود و ممکن است نارضایتی همکاران پزشک و مردم را به همراه داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک با توجه به اینکه دیگر نسخه کاغذی به دست بیمار داده نمی‌شود و به‌صورت الکترونیک برای داروخانه، آزمایشگاه، موسسه تصویربرداری و دیگر مراکز ارسال می‌شود و نیاز به کنترل کردن دارد قدری زمان‌بَر است و ممکن است تا حدودی بین مردم ایجاد نارضایتی کند.

وی گفت: البته ممکن است در اجرای این طرح، افرادی بخواهند سوءاستفاده کنند، زیرا این طرح بزرگ ملی خیلی با منافع تعارض دارد و بر این اساس برخی دوست ندارند انجام شود تا مشخص نشود که منابع سلامت در چه جایی مصرف می‌شود.

به گفته وی اکنون این طرح در برخی استان‌ها تا صد درصد تحقق‌یافته است و در استان‌هایی ازجمله اصفهان که کلان‌شهر دارند به خاطر وجود پزشک‌های متعدد، فوق تخصص و مراکز ارجاعی از شهر‌های دیگر، قدری روند تحقق کامل آن از میانگین کشوری پایین است.

وی موضوع دوم را رایگان شدن بیمه مردم به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر شهر‌ها برشمرد و گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته استان اصفهان هم ۸۶ منطقه دارد که باید بر اساس فراخوانی به بیمه کردن رایگان مردم این مناطق پرداخته شود.

ناصحی گفت: در این راستا ۹۰ درصد هزینه بیمارستان را بیمه سلامت پرداخت می‌کند و این فرصت خوبی است و باید مردم از آن مطلع شوند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.