باشگاه خبرنگاران استان مرکزی گزارش می دهد؛

چرا پردیس سینمایی ساوه ساخته نشد؟

اوایل مردادماه سال ۹۸ قرار بود پردیس سینمایی ساوه ظرف حداکثر ۶ ماه ساخته شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، اوایل مردادماه سال ۹۸ حیدری خلیلی معاون سازمان سینمایی وزارت ارشاد که برای انعقاد تفاهم نامه ساخت پردیس سینمایی ساوه سفر به این شهرستان کرده بود گفت: براساس نقشه‌های موجود که به شهرداری ساوه تحویل خواهد شد، انتخاب پیمانکار و احداث پردیس سینمایی در این شهر حداکثر ۶ ماه به طول انجامد.

حیدری خلیلی افزود: دوازدهمین پردیس سینمایی کشور با همکاری و همدلی مسئولین ساوجی و حمایت سازمان سینمایی می‌تواند موجب ارتقا زیرساخت‌های هنری ساوه شود.

اما اکنون با گذشت بیش از ۲ سال هنوز گامی اساسی برای احداث این پردیس سینمایی که قرار بود حداکثر ظرف ۶ ماه ساخته شود برداشته نشده و برای احداث این طرح فرصت سوزی شده است.

حجت الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با بیان اینکه فرصت ساخت پردیس سینمایی با تعلل شهرداری ساوه از استان مرکزی گرفته شده است گفت: با تعلل شهرداری ساوه و افزایش هزینه‌ها در مدت دو سال گذشته، متاسفانه امکان احداث پردیس در شرایط فعلی با دشواری روبروست و عملا این امکان از استان مرکزی سلب شده است.

حجت الاسلام دانشی افزود: ساخت این پردیس سینمایی که به صورت تفاهم نامه‌ای تنظیم شده، قرار بود با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال توسط شهرداری و ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت ارشاد و سازمان شهرداری ها، در شهرستان ساوه احداث شود.

رئیس شورای شهر ساوه هم با تایید معطل ماندن طرح پردیس سینمایی ساوه علت این تعلل را نبود اعتبار میداند و از

حاج امینی رئیس شورای شهر ساوه نیز گفت: از سال‌های گذشته نبود سینما از مطالبات جدی شهروندان ساوجی است که باید این امکان در خور شان مردم در شهر ساوه مهیا شود
حاج امینی افزود: تفاهم نامه ساخت پردیس سبنمایی به علت کاهش اعتبارات شهرداری و نبود سرمایه گذار در این پروژه؛ بیش از دو سال است که معطل مانده و باید از مردم بابت این کوتاهی عذرخواهی نماییم
وی اضافه کرد: مراحل گود برداری زمین مورد نظر در محله قاسم آباد پس از کلنگ زنی انجام شد و قرارست در صورت وجود سرمایه گذار علاوه بر پردیس سینمایی، پروژه‌های تجاری نیز با هدف رونق مناطق بافت‌های فرسوده اجرایی شود.

گفتنی است در شهرستان ساوه بیش از ۲۵۰ نفر هنرمند در گروه‌های مختلف هنری و نمایشی فعالیت می‌کنند که احداث سالن سینمایی، می‌تواند پاسخی مناسب به مطالبه دیرینه‌ی شهروندان و هنرمندان ساوجی باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.