پیشنهاد افزایش ۵۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: سازمان نظام پزشکی پیشنهاد افزایش ۵۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی را داده است.

سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان تعرفه خدمات پزشکی برای سال آینده اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تورم عمومی کشور بسیاری از هزینه های روتین افزایش پیدا کرده است و همین موضوع سبب شده است تا باز نگه داشتن مطب ها و مراکز درمانی بخش خصوصی دچار مشکلاتی شوند‌.

او ادامه داد: به صورت معمول تورم در حوزه سلامت دو برابر تورم عمومی است و قیمت تجهیزات پزشکی به ویژه اقلام وارداتی به دلیل تورم افزایش پیدا کرده است‌. برای پیشگیری از کاهش کیفیت خدمات پزشکی تعرفه ها باید متناسب با هزینه ها و تورم در کشور باشد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: سلامت پایه و اساس حق مردم است و معتقدم که دولت با پرداخت یارانه بیشتر و افزایش مشارکت بیمه ها مانع از بروز فشار مالی ناشی از افزایش تعرفه های خدمات پزشکی به مردم می‌شود. با صرفه جویی در هزینه ها باید منابع مالی ناشی از این کار را به سمت حمایت از مردم در بخش درمان سوق داد و دولت باید سهم بیشتری برای سلامتی مردم بپردازد.

او افزود: عدم تناسب بین تعرفه های پزشکی و هزینه ها سبب بسته شدن مطب های بخش خصوصی می شود و سازمان نظام پزشکی پیشنهاد افزایش ۵۵ درصدی تعرفه هارا داده است. راه اندازی مطب های جدید به دلیل هزینه های زیاد نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده است و یک پزشک جوان برای شروع کار نمی تواند از پس هزینه های مختلف جهت راه اندازی مطب بر بیاید.

سالاریان با اشاره به اینکه قیمت تجهیزات پزشکی در حدود چهار برابر شده است،گفت: شورای عالی بیمه سلامت با رقم پیشنهادی ما در زمینه تعرفه پزشکی موافق نیست و ما در حال پیگیری این موضوع در کشور هستیم.


بیشتر بخوانید

نمی توان مانع ورود امیکرون به کشور شد


انتهای  پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
به اندازه کافی جیب ها تون رو پر کردین.هزینه فرزندان محترم تون در خارج از کشور رو مردم بیچاره باید بپردازند. پزشکانی که در داخل کشور و با بودجه عمومی این مملکت درس خوندند چه اداعایی در این زمینه دارند. نوشته شده برای جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات پزشکی باید هزینه ها افزایش پیدا بکنه!!!!!!!!!!!!!!!!
نه اینکه الان خیلی خدماتتون کیفیت داره و بدون خطا مسیر رو پیش میرین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک نکته دیگه پزشکان فکر می کنند فقط قشر خودشون توی این مملکت درس خوندند و سواد دارند و بقیه همه در دوره بدویت به سر می برند و احتمالا نیازی به افزایش درآمد ندارند. جناب آقای معاون فنی همه متخصصین سایر رشته ها هم در مضیقه هستند و فوری بحث کاهش کیفیت کار رو پیش نمی کشند. تازه قسم هم برای انجام صحیح کارشون نخوردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
بااینهمه درامد بازدنبال افزایش هستند مردم بیچاره به نون شب محتاجند اینها دنبال کاسبی وتجارت !جالبه دولت میخواد حقوق راسال اینده ده درصد افزایش بده کارمندان وکارگرانی که همین اان چندده درصد از تورم عقبند اونوقت باید این افزایش قیمتها راتحمل کنند و...
آخرین اخبار