مجوز ساخت ویلای ۱۱ طبقه در قلعه مارکو را چه کسی داد؟

معاون میراث فرهنگی مازندران درباره مجوز احداث ویلای ۱۱طبقه در دامنه قلعه تاریخی مارکوه رامسر توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره مجوز احداث ویلای ۱۱طبقه در دامنه قلعه تاریخی مارکوه رامسر،گفت: اعطای مجوز برای ساخت این ویلا اشتباه شهرداری بود و چون قلعه مارکو ثبت میراث فرهنگی بوده دارای یک حریم منظر و حریم تاریخی است.

او گفت:همه آثار تاریخی که در مازندران ثبت شده است به ویژه در محدوده شهر درای حریم مصوب بوده و به نوعی حریم آنها ضوابطی داشته که بر اساس آن به استعلام‌ها پاسخ داده می‌شود.

ایزدی گفت: حریم تاریخی این قلعه محدوده‌ای در بالای تپه است و حریم منظر آن  هم دور تا دور خیابانی است که به قلعه ختم می‌شود.

ایزدی با بیان اینکه این حریم باید به نوعی حفظ می‌شود، گفت: کاربری آنجا باغ بود و نباید مجوز ساخت و ساز اینچنینی داده می‌شد.

او گفت:این موضوع بدون استعلام از میراث فرهنگی در کمیسیون طرح مسئله شد و و کمیسیون بدون اینکه استعلام مجوز قبلی از میراث داشته باشد مجوز ساخت این ویلای چند طبقه را صادر کرد.

ایزدی با بیان اینکه شهرداری در حال حاضر هم با میراث فرهنگی هماهنگ نیست، گفت: نقشه طرح فضیلی جدید را برای حریم مصوب قلعه مارکو در خواست کردیم که چندین بار هم مکاتبه شد، اما هنوز در اختیار ما قرار داده نشده است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.