۱۶۴ مورد بازدید و پایش بهداشتی از مراکز تکثیر و پرورش آبزیان در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: امسال ۱۶۴ مورد از مراکز تکثیر آبزیان و کارگاه‌ها و استخر‌های پرورش ماهی در استان بازدید بهداشتی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۲۷۰ کارگاه و استخرپرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه نزدیک به ۹ میلیون قطعه تحت پوشش و نظارت بهداشتی مستمر این اداره کل قرار دارد، افزود: استان اردبیل به جهت کوهستانی بودن منطقه و وجود چشمه ها، سدها، آبگیر‌ها و رودخانه‌های فراوان از استان‌های غیر ساحلی مستعد، مطرح و با ظرفیت بالا در تولیدات آبزی پروری کشور است.

او هدف از این بازدید را بررسی مسائل و مشکلات مراکز آبزی پروری در استان، بازنگری در برنامه‌ها و هماهنگی در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم و حمایت از فعالیت‌های نوین آبزی پروری در راستای ارتقاء این صنعت عنوان و بر آمادگی کامل دامپزشکی در خدمات رسانی به صاحبان این صنایع به عنوان تولیدکنندگان پروتئین دامی تاکید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل بازار پسندی و کیفیت خوب بچه ماهی و تخم چشم زده در این مرکز تکثیر را مایه دلگرمی برای فعالان پرورش ماهی عنوان کرد و گفت: این مرکز علاوه بر تامین بچه ماهی و تخم چشم زده مورد نیاز استان، مازاد آن را به استان‌های دیگر نیز صادر می‌کند تا پرورش دهندگان از تمام ظرفیت مزرعه خود استفاده کنند.

تکلوی با تاکید بر اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات بهره برداران دامپزشکی و تلاش برای رفع موانع تولید از طریق مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها درحوزه‌های مختلف فعالیت از وظایف ذاتی دامپزشکی است بیان کرد: این پایش‌ها و مراقبت‌های بهداشتی امسال نیز با جدیت تمام ادامه می‌یابد.

به گفته او این بازدید‌های دوره‌ای به صورت مستمر با هدف نظارت و کنترل مراکز پرورش آبزیان در استان انجام شده و با صدور مجوز‌های لازم در سامانه پایش جی آی اس سلامت این بجه ماهی‌ها و استفاده آن در مراکز پرورش از نظر بیماری‌های آبزیان تضمین می‌شود.

گفتنی این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع و نیز استخر‌های پرورش به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع در ۱۰ کیلومتری شهرستان مشگین شهر واقع است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.