نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

جوان با نصیحت و موعظه تربیت نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوانان با نصیحت و پند و اندرز تربیت نمی‌شوند، گفت‌وگو و رفاقت با آن ها بسیار موثرتر و مفیدتر از موعظه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در اجلاسیه استانی شبکه صالحین بسیج گفت: در اسلام تربیت بر تعلیم مقدم است همانطور که در قرآن رسالت پیامبر را تزکیه و بعد تعلیم بیان کرده است.

وی گفت: در ایران از دوران قاجار و ناصرالدین شاه اما تعلیم و اموزش بر تربیت و تزکیه مقدم شد که این اقدام نوعی سکولاریزه کردن جامعه بود.

آیت الله علم الهدی گفت: تربیت و پرورش زمان خاص خودش را دارد؛ دوران کودکی و نوجوانی  تربیت به خصوص خود را دارد و هر چه فرد از مرحله نوجوانی دورتر و به دوران جوانی نزدیک تر می‌شود، تربیت دوران نوجوانی هیچ تاثیر روی جوان ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوان با نصیحت و موعظه تربیت نمی‌شود شاید پند دادن در تربیت کودک و نوجوان موثر باشد ولی جوان به دلیل شخصیتی که برای خودش دارد و حس استقلالی که برای خود حس می‌کند این نصیحت را قبول نمی‌کند و برایش تلخ و ناگوار می‌آید و اتفاقا  نصیحت کردن در دوران جوانی اثر منفی و عکس هم می‌گذارد. 

 وی گفت: جوانی دوره شکوفایی احساس است و خداوند بر اساس حکمت خود این مولفه را درون جوان قرار داده است تا احساسات ابزاری برای تربیت و جوان سازی شود و همه زندگی او در یک رفتار جهت دار پیشروی کند.

آیت الله علم الهدی گفت: طرح کافه گفت‌وگو که در دوران انتخابات ریاست جمهوری در مشهد به همت بسیج دانشجویی برگزار شد یکی از بهترین و زیباترین طرح ها در حوزه گفت‌وگو با جوانان و دانشجویان بود.

وی گفت: این طرح که به صورت رفاقتی و گفت‌وگو محور در مناطق مختلف مشهد برگزار شد نتایج بسیار خوب را نیز در پی داشت به طوری که چند تن از جوانان ضدنظام و انقلاب را با گفت‌وگویی دوستانه به جوانان انقلابی و پای کار تبدیل کرد.

وی گفت: ان شاالله مسئولین صالحین بسیج، حلقه‌های دوستانه و گفت‌وگو محور را برای جوانان ایجاد کنند تا آن‌ها را پرورش دهند که رفاقت با جوانان بسیار موثرتر و مفیدتر از کلاس و نصیحت کردن آن ها است.

انتهای پیام//ف.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار