چراغ پور:

بارش‌های سال آبی جاری در کوهرنگ به کمتر از نصف رسیده است

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بارش‌های نرمال نمی‌تواند کسری بارشی که معادل ۲ سال آبی است را جبران کند و این استان همچنان با کسری بارش‌ها مواجه خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهران چراغ پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسری بارش‌های سال آبی جاری در استان اظهار داشت: تا پایان آذر ماه بارشی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود.

او افزود: بارش‌ها در پاییز امسال بسیار کمتر از نرمال بوده است به طوری که میانگین بارش‌ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۴۶ درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۴۰ درصد کاهش دارد.


بیشتر بخوانید


چراغ پور با بیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری در ایستگاه شاخص کوهرنگ به کمتر از نصف کاهش یافته است، اضافه کرد: در حالی که در دوره مشابه میانگین بلندمدت ۳۰۲ میلیمتر بارش در کوهرنگ به ثبت رسیده بود، اما این میزان در سالجاری به ۱۳۴ میلیمتر می‎رسد.

او همچنین از افزایش ۲ درجه‌ای دما در استان طی آذرماه خبر داد و گفت: افزایش دما در تغییر رژیم بارش‌ها از برف به باران موثر است.

چراغ پور بارش‌های زمستان امسال را در حد نرمال اعلام کرد و افزود: بارش‌های نرمال نمی‌تواند کسری بارشی که معادل ۲ سال آبی است را جبران کند و این استان همچنان با کسری قابل توجه بارش‌ها مواجه خواهد بود.

او از کاهش دما از روز شنبه خبر داد و اضافه کرد: دما در شهرکرد به ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.