آغاز پذیرش دانشجو در ترم بهمن دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه از آغاز پذیرش دانشجو برای ترم بهمن ۱۴۰۰ در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن شرفی رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان کرمانشاه با بیان اینکه پذیرش دانشجو برای ترم بهمن در این دانشگاه از ۱۶ آذر شروع شده و تا ۲۴ این ماه ادامه دارد، گفت : از آنجایی که رویکرد دانشگاه علمی کاربردی مبتنی بر توسعه رشته‌هایی است که بتواند نیاز‌های جامعه را حل کند و منجر به ایجاد شغل و کسب و کار شود، ما نیز در استان این رویکرد را مورد توجه قرار داده ایم.

او گفت : براین اساس، برای پذیرش ترم بهمن این دانشگاه ۱۰۰ کدرشته - ۶۰ کد رشته دوره کاردانی و ۴۰ کد رشته دوره کارشناسی- خواهیم داشت که تعدادی از کد رشته‌های ارائه شده، کدرشته‌هایی جدید هستند که بنابر نیاز جامعه و بازار کار آن‌ها را راه اندازی کرده ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه افزود: کدرشته‌های جدید در سه حوزه مدیریت و خدمات، فنی و فرهنگ و هنر هستند که در هفت مرکز علمی کاربردی استان پذیرش دانشجو خواهند داشت.

 این مسئول افزود: جمعا حدود ۱۸ کد رشته جدید برای ترم جدید این دانشگاه راه اندازی شده که یازده مورد در مقطع کاردانی و هفت مورد نیز در مقطع کارشناسی است.

او ادامه داد: کاردانی حرفه‌ای تاکسیرانی، گردشگری، روابط عمومی، مدیریت و بهره وری واحد‌های صنفی، تجهیزات پزشکی اتاق عمل، دوخت و تکنولوژی لباس، پیرایش و آرایش زنانه ... از جمله رشته‌های جدیدی هستند که در مقطع کاردانی در آن‌ها پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

شرفی افزود: کارشناسی حرفه‌ای طراحی و معماری داخلی، طراحی و تکنولوژی دوخت، طراحی و الگوسازی پوشاک، مهندسی فناوری و تجهیزات پزشکی نیز از جمله رشته‌های جدید مقطع کارشناسی در این دانشگاه برای ترم بهمن هستند.

او ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه برای ترم بهمن را ۴۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هم حدود ۲۳۰۰ نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول هدف این دانشگاه در راه اندازی رشته‌های جدید را کمک به اشتغال در استان دانست و گفت: این رشته‌ها براساس نیاز‌های جامعه احصاء شده و از آنجایی که مهارتی هستند، انتظار داریم که دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل به خیل بیکاران استان محلق نشوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه این دانشگاه را دانشگاهی نسل سوم و مهارت آموز دانست و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این دانشگاه شهریه پایین آن است و در کنار آن به دانشجویان متقاضی هم وام دانشجویی پرداخت می‌شود که تا ۹ ماه پس از اشتغال می‌توانند نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنند.

او در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های این دانشگاه گفت: از ۱۵ آبان امسال به عنوان اولین دانشگاه استان کلاس‌های عملی را به شکل حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار کردیم که این روند برای ترم بعدی هم ادامه خواهد داشت.

شرفی افزود: معتقدیم بهره وری و بازدهی که در کلاس‌های حضوری وجود دارد در کلاس‌های مجازی نیست، لذا امیدواریم برای ترم بعد علاوه بر کلاس‌های عملی، دروس نظری را هم حضوری برگزار کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار