فوتبالیست‌هایی گران‌تر از کیلیان امباپه

کیلیان امباپه بازیکن تیم پاری سن ژرمن تاکنون به عنوان گران‌ترین بازیکن جهان شناخته می‌شد، اما شواهد نشان می‌دهد بازیکنان با ارزش‌تری نیز وجود دارند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از extra، بر اساس آمار جدید رصدخانه فوتبال CIES، سه تن از آینده‌دارترین استعداد‌های فوتبال در جایگاه نخست ارزشمندترین بازیکن جوان جهان قرار دارند.

نیمی از ۱۰ فوتبالیست جوان با ارزش جهان یا انگلیسی هستند یا در لیگ برتر بازی می‌کنند، با باشگاه‌های منچستری که بیشتر آن‌ها را در اختیار دارند، با دو بازی برای یونایتد و همین تعداد در سیتی پپ گواردیولا.

این تحلیل که ارزش نقل و انتقالات ژانویه را برای ۶۰ بازیکن زیر ۲۳ سال در پنج لیگ معتبر اروپایی تخمین می‌زند، سه بازیکن را در رده‌های بالای جدول قرار داده است که ارزش هر یک از آن‌ها ۱۵۰ میلیون یورو است.

مربیان داده در رصدخانه فوتبال CIES تعدادی متغیر از جمله سن، مدت قرارداد، وضعیت بین‌المللی و پیشرفت شغلی را در نظر می‌گیرند. لیگ برتر با ۱۷ ستاره جوان بیشترین سهم را در لیست دارد و پس از آن بوندسلیگا در رده (۱۴) و لالیگا در رده (۱۲) قرار دارند.

بازیکن فوتبال

فیل فودن، ستاره ۲۱ ساله منچسترسیتی، در کنار ارلینگ هالند، ۲۱ ساله، بازیکن برتر بوروسیا دورتموند و وینیسیوس جونیور، ۲۱ ساله از رئال مادرید، در میان سه بازیکن جوان باارزش‌ فوتبال جهان قرار دارند؛ پس از این سه نفر، میسون گرین وود از منچستریونایتد، در کنار پدری، ستاره ۱۹ ساله بارسلونا، و فلوریان ویرتز، اعجوبه ۱۸ ساله بایرلورکوزن با ۱۴۰ میلیون یورو، در رده چهارم قرار دارند.

جیدون سانچو ۲۱ ساله به ترتیب با ارزش ۱۳۰ میلیون یورو در رده هفتم فهرست، فران تورس از سیتی با ۲۱ سال، جود بلینگهام از دورتموند با ۱۸ سال و آلفونسو دیویس، مدافع کناری بایرن مونیخ، ۲۱ سال، در رتبه بعدی با ۱۲۰ میلیون یورو قرار دارند.

فوتبالیست های گران

یکی از موارد قابل توجه کیلیان امباپه، فوق ستاره پاری سن ژرمن و فرانسه است که خیلی‌ها انتظار داشتند او در صدر لیست باشد، اما ارزش این بازیکن ۲۲ ساله ۸۰ میلیون یورو است، زیرا قراردادش در تابستان جاری به پایان رسیده است و احتمال جدایی‌اش می‌رود؛ به همین ترتیب:

وینیسیوس جونیور، ۲۱ ساله (رئال مادرید): ۱۵۰ میلیون یورو

فیل فودن، ۲۱ ساله (منچستر سیتی): ۱۵۰ میلیون یورو

ارلینگ هالند، ۲۱ ساله (بوروسیا دورتموند): ۱۵۰ میلیون یورو

میسون گرینوود، ۲۰ ساله (منچستریونایتد): ۱۴۰ میلیون یورو

فلوریان ویرتس، ۱۸ ساله (بایر لورکوزن): ۱۴۰ میلیون یورو

پدری، ۱۹ ساله (بارسلونا): ۱۴۰ میلیون یورو

لیورپول مادرید
جیدون سانچو، ۲۱ ساله (منچستریونایتد): ۱۳۰ میلیون یورو

فران تورس، ۲۱ ساله (منچستر سیتی): ۱۲۰ میلیون یورو

ژائو فلیکس، ۲۲ ساله (اتلتیکو مادرید): ۱۰۰ میلیون یورو

کیلیان امباپه، ۲۲ ساله (پاری سن ژرمن): ۸۰ میلیون یورو

موسی دیابی، ۲۲ ساله (بایر لورکوزن): ۸۰ میلیون یورو

یرمی پینو، ۱۹ ساله (ویارئال): ۸۰ میلیون یورو


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار