تامین نهاده دامی برای دام عشایر خراسان جنوبی

در طرح خرید دام عشایر، نهاده دامی به دام‌های عشایر خراسان جنوبی تحویل می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، روشن مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سهمیه استان در طرح خرید دام عشایر را ۱۰۰ هزار رأس بز و میش اعلام کرد و گفت: از این رقم ۱۷ هزار رأس دام از عشایر استان خریداری شد که مطالبات دامداران نیز به طور کامل تسویه شد.

وی گفت: ۸۳ هزار رأس دام باقیمانده با توجه به اینکه بز و میش هستند و جزو دام‌های مولد هستند و احتمال آبستن بودن دام وجود دارد، خرید دام به دلیل عدم استقبال عشایر انجام نمی‌شود که در ابلاغ جدید وزیر برای پشتیبانی و حمایت از عشایر، کمیته پشتیبانی تشکیل شده که در این زمینه نام استان، نام دامدار و تعداد دام‌ها به این کمیته برای تایید اعلام شده است.

روشن گفت: در ابلاغ جدید وزیر جهاد کشاورزی، به ازای هر کیلوگرم دام زنده سه کیلوگرم جو یارانه‌ای به دامدار تحویل و هزینه آن سه ماه دیگر از عشایر دریافت می‌شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: جوی مورد نیاز در انبار‌ها آماده تحویل است و اداره کل عشایر و اتحادیه عشایر برای تحویل جو به عشایر آماده است.

روشن قیمت خرید هرکیلوگرم دام زنده در طرح خرید دام عشایر را ۳۲ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: به ازای فروش هر کیلوگرم دام زنده ۳ کیلوگرم جو یارانه‌ای به قیمت ۲ هزار و ۱۱۵ تومان فروخته می‌شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزینه خرید ۱۷ هزار رأس دام به عشایر به طور کامل تسویه و سه کیلوگرم جو به ازای هرکیلوگرم دام زنده تحویل شده است.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.