ماموریت هلیکوپتر ناسا در مریخ با مشکل مواجه شد

به دلیل مشکلات ارتباطی که میان بالگرد نبوغ و مریخ نورد استقامت رخ داده بود، این هلیکوپتر مریخی مدتی را استراحت خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هلیکوپتر نبوغناسا در حالی که مهندسان ناسا جزئیات یک مشکل ارتباطی بین آن و شریک دیگرش مریخ نورد استقامت را بررسی می کنند برای چند روز استراحت خواهد کرد. پس از هفدهمین پرواز نبوغ در روز یکشنبه، 5 دسامبر، اختلالی در ارتباط رادیویی بین این هلیکوپتر و مریخ نورد استقامت رخ داد. این مشکل در مرحله فرود نبوغ بود، به این معنی که تیم نمی‌دانست هلیکوپتر سالم فرود آمده یا خیر و آنها قادر به گرفتن عکس از پرواز نبودند.

با این حال، پانزده دقیقه بعد، مریخ نورد تأییدی دریافت کرد که هلیکوپتر سالم است. مهندسان ناسا داده‌های تله متری موجود را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که مشکل در ارتباط رادیویی بین این دو به دلیل جابه‌جایی و فاصله میان آنها است. پرواز با این فرض برنامه ریزی شده بود که استقامت در یک مکان و جهت خاص باشد، اما برنامه‌های مریخ نورد تغییر کرد و در جای دیگری قرار گرفت. همین تفاوت فاصله بین این دو بود که باعث قطع ارتباطات رادیویی شد.

هلیکوپتر نبوغ مریخ

در مصاحبه‌ای، یکی از اعضای تیم بررسی نبوغ تایید کرد که مشکلی وجود داشته، اما نباید غیرقابل حل باشد. او در این باره گفت: "ما محدودیت‌های اتصال رادیویی 900 مگاهرتز نبوغ را کشف کرده‌ایم".

در یک به روز رسانی در وبلاگ رسمی نبوغ که این هفته منتشر شد، Tzanetos گفت که اطلاعات اضافی از این هلیکوپتر توسط مریخ نورد استقامت دریافت شده است. او نوشت: "اطلاعات محدودی که دریافت شد نشان می‌دهد که بالگرد نبوغ در حالت عمودی قرار دارد و به آرایه خورشیدی آن اجازه می‌دهد تا شش باتری لیتیوم یونی خود را به طور کامل شارژ کند. با این حال، همان مشکلات گفته شده که تیم معتقد است ارتباطات بر اثر آنها مختل شده‌اند در پایان پرواز هفدهم همچنان مانع از بازگرداندن اکثر بسته‌های داده از جمله تصاویر پرواز به مریخ نورد و سپس به زمین شده است." این تیم اکنون منتظر فرصتی برای انتقال این داده‌ها از پرواز قبلی است که فکر می‌کند در چند روز آینده اتفاق خواهد افتاد.

مریخ نورد استقامت


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
گذاشتن حداقل یه بازوی تعمیراتی کنترل از راه دور رو همه فضاپیماها اوجب واجباته تا اگه طوری شد بتونن از راه دور قطعات رو تعویض یا تعمیر کنن یا مانعی رو وردارن
آخرین اخبار