اجرایی شدن واحد خالص سازی گاز به روش جذب سطحی هیدروژن

واحدخالص سازی گاز به روش جذب سطحی هیدروژن شرکت پالایش نفت اصفهان اجرایی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  علیرضا کاشانیان رئیس طراحی و مهندسی شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اجرای طرح واحد خالص سازی گاز به روش جذب سطحی هیدروژن در قالب EPC و به همت شرکت مهندسان مشاور چگالش گفت: پیش بینی می‌شود این واحد با اعتبار حدود ۵۳۰ میلیارد ریال و ۱۶ میلیون یورو تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

علیرضا کاشانیان هدف از اجرای این طرح را افزایش ظرفیت تولید هیدروژن به بیش از ۵۰۰۰۰ نرمال متر مکعب در ساعت با درجه خلوص ۹۹/۹ درصد مورد نیاز واحد‌های تصفیه کاتالیستی در زمینه تولید گازوئیل با کیفیت یورو ۵ بیان کرد و گفت: خوراک این واحد گاز‌های ناخالص سرشار از هیدروژن است که خروجی واحد‌های دیگر عملیاتی شامل بنزین سازی (CCR)، بازیافت گاز مایع (LPG Recovery) و تصفیه نفت کوره (RHU) است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این منابع به عنوان سوخت گاز در پالایشگاه به مصرف می‌رسد گفت: با اجرای این طرح محصول هیدروژن که فرآورده با ارزش در زمینه فرایند‌های تصفیه کاتالیستی است استحصال می‌شود.

رئیس طراحی و مهندسی شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: محصول جانبی نیز به عنوان سوخت گاز ضمن بهبود ارزش حرارتی به عنوان سوخت کوره‌ها به مصرف می‌رسد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.