خلیلی:

سوارکاری آماده حضور در رقابت‌های آسیایی می‌شود

رئیس فدراسیون سوارکاری از برنامه ریزی این رشته برای حضور در رقابت‌های آسیایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: با توجه به گسترش بیماری کرونا سعی کردیم با تلاش مضاعف در فدراسیون و هیئت های استانی مسابقاتی را برگزار کنیم. مسابقات قهرمانی استان ها و قهرمانی کشور را در رده های مختلف برگزار کردیم . رقابت های قهرمانی کشور در رشته های درساژ و پارادرساژ را داشتیم که برای اولین بار این اتفاق بعد از چند سال رخ داد که اتفاق خوبی بود. حدود ده روز پیش مسابقات بین المللی را پشت سر گذاشتیم و باشگاه اسب سواری نیز افتتاح شد .

او گفت: در حال حاضر در استان های مختلف مسابقاتی پیگیری می شوند و در بحث آموزشی سعی کردیم از مربیانی دعوت کنیم تا سطح دانش مربیان را ارتقا دهیم . مدرس ایرلندی با حضور در اصفهان پیگیر افزایش سطح دانش مربیان بود . مسابقات زیبایی اسب ترکمن و عرب برگزار شدند و سعی کردیم به خاطر شیوع بیماری کرونا ، مسابقات را به صورت فشرده برگزار کنیم .جلساتی را با هیئت استان ها داشتیم و مجامع انتخاباتی و سالیانه خوبی را برگزار کردیم .

رئیس فدراسیون سوارکاری افزود: مسابقات استقامت هم در حال اجرا هستند. برای بازی های آسیایی سال آینده هم امیدوار هستیم به صورت انفرادی یا تیمی در رشته پرش، ورزشکارانی را اعزام کنیم .

خلیلی بیان کرد :بازی های آسیایی طبق تقویم اعلام شده در چین برگزار می شوند. در رشته پرش از مانع ورزشکاران بسیاری را داریم که در حال تمرین در اروپا هستند و از همان جا می توانند به بازی های آسیایی بروند .عادل کشاورز توانسته است درجه های خوبی را در برخی رقابت ها کسب کند. وی به زودی در رقابت های بین المللی امارات شرکت می کند . امیدوارم این ورزشکار بتواند در مسابقات انفرادی آسیا افتخار آفرینی کند.

او درباره روش انتخاب ورزشکاران برای اعزام به رقابت های آسیایی گفت : باید سطح آمادگی ورزشکاران تا اردیبهشت ماه سنجیده شود تا با آخرین نتایج به دست آمده، بتوانیم فردی را به رقابت های آسیایی اعزام کنیم.

خلیلی درباره بسته شدن حساب های مالی فدراسیون گفت : فدراسیون ما هم همچون دیگر فدراسیون ها حساب مالی اش بسته شد، اما با پرداخت های انجام شده این مشکل رفع و در نهایت حساب باز شد .

وی در مورد حاشیه ها بیان کرد : در کشور ما هیچ ورزشی بدون حاشیه نمی شود . باید حاشیه ها مدیریت شوند تا به ورزش سوارکاری آسیبی وارد نکند. ما بیشتر در زیرساخت ها مشکل داریم، اما امیدوارم با رویکرد جدید مدیران شرکت توسعه مشکلات را حل کنیم و سوارکاری دارای یک باشگاه یا یک زمین اسب سواری شود تا رقابت های بین اللملی را برگزار کنیم .

او افزود: در بحث بودجه هم مشکلاتی داریم که به دنبال رفع آن ها هستیم. حضور داوران خارجی باعث بالا رفتن هزینه های ما می شود که امیدوارم این مشکل را هم با حمایت ها پشت سر بگذاریم .


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار