اندروید ۱۲ در زمان جاسوسی به کاربران هشدار می‌ دهد

گوگل به کاربران اندروید ۱۲ این امکان را می‌دهد که از دسترسی برنامه‌ ها به بخش‌ های مختلف گوشی مطلع شده و احتمال جاسوسی را کاهش دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از alkawthartv، گوگل به میلیون‌ها کاربر اندرویدی هشدار می‌دهد که بعضی برنامه‌ها ممکن است از آنها جاسوسی کنند. این شرکت همچنین اطلاعاتی از ویژگی جدیدی را فاش کرد که هنگام فعال شدن میکروفون یا دوربین به کاربران هشدار می‌دهد. این ویژگی بسیار شبیه به هشداری است که پیش از این در آیفون‌های اپل وجود داشت.

این ویژگی از سوی گوگل در آخرین به‌ روز رسانی سیستم عامل اندروید ۱۲ به گوشی‌ها اضافه شده است؛ بنابراین اگر این به روز رسانی هنوز برای گوشی شما منتشر نشده، دسترسی به این ویژگی برای شما میسر نیست.

این قابلیت جدید در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شود، جایی که می‌توانید به ترتیب نماد دوربین یا میکروفون را ببینید، و زمانی که یک برنامه سعی می‌کند به هریک از این بخش‌ها دسترسی پیدا کند، از آن مطلع خواهید شد. این ویژگی مانع از آن می‌شود که برنامه‌ها به طور مخفیانه میکروفون یا دوربین شما را فعال کنند.

هشدار جاسوسی اندروید ۱۲

علاوه بر این می‌توانید یک تاریخچه دائمی از اینکه کدام برنامه‌ها و در چه زمانی به دوربین، میکروفون یا لوکیشن شما دسترسی داشته اند مشاهده کنید. این اطلاعات با به روز رسانی جدید در بخش حریم خصوصی  در تنظیمات موجود شده است. همچنین در حال حاضر در تنظیمات سریع، امکان غیرفعال کردن کامل میکروفون و دوربین در کل گوشی وجود دارد.

هر هشداری به معنای جاسوسی نیست

لازم به یادآوری است که دیدن این نماد‌ها به این معنی نیست که اتفاق ناخوشایندی رخ داده است. گاهی اوقات یک برنامه مثل اینستاگرام برای آنکه به طور کامل خدماتی را ارائه دهد، نیاز به استفاده از دوربین دارد. اما اگر متوجه شدید که دوربین شما توسط یک اپلیکیشن نامربوط که به دوربین نیازی ندارد استفاده می‌شود، می‌تواند به این معنی باشد که آن برنامه در حال جاسوسی از شماست.

اندروید ۱۲

کارشناسان اینترنت، اپلیکیشن‌های بی شماری را کشف کرده اند که به طور نامناسبی به دوربین گوشی‌های اندرویدی دسترسی پیدا کرده اند؛ بنابراین مطمئن شوید که از اندروید ۱۲ استفاده می‌کنید و مراقب بدافزار‌ها باشید. در پایان نیز می‌توانید مجوز‌های هر برنامه را در تنظیمات بررسی کنید. برای مثال، می‌توانید از دسترسی برخی از برنامه‌ها به میکروفون یا دوربین خود جلوگیری کنید و اگر نگران هستید، می‌توانید برنامه را به طور کامل حذف کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار