ثبت ۳۶ مورد اهدای عضو در شهرستان ملایر

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر گفت: شمار اهداء کنندگان عضو در این شهرستان به ۳۶ نفر رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس آذرهمایون، رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با بیان اینکه اهداء اعضای دو نفر از اهالی شهر ازندریان در سال‌های ۸۰ و ۸۱ را جرقه‌ی شروع اهداء عضو در شهرستان ملایر دانست و گفت: مجمع خیرین سلامت شهرستان در سال ۹۴ برای نخستین بار در غرب کشور، همایش ملی «اهدای عضو، اهدای زندگی» را به میزبانی ملایر و با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار کرد.

او کاشت نهال در اسفند ماه سال ۹۹ به تعداد اهداکنندگان عضو و به یاد آن‌ها در بام ملایر را از اقدامات مجمع خیرین سلامت شهرستان در راستای ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو برشمرد و افزود: تاکنون در سطح شهرستان ملایر ۳۶ بیمار مرگ مغزی اعضای بدن خود را اهدا کردند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر ادامه داد: آخرین اهداء عضو در شهرستان مربوط به مرحوم واحد گودرزی است که ۱۵ آذر ماه دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده اش، قلب، کبد و کلیه‌های این بیمار به چندین بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.

آذر همایون با بیان اینکه زنده یاد گودرزی ساکن ملایر و متولد ۱۳۴۹ بود، تصریح کرد: پس از اهداء عضو یک نفر بیمار مرگ مغزی اهل فامنین در اردیبهشت ماه سال جاری که با تلاش تیم اهداء عضو بیمارستان مهر ملایر رضایت گیری از خانواده وی انجام شد، این مورد دومین اهداء عضو در شهرستان ملایر در سال جاری بود.

او بیان کرد: اهداء عضو معمولا پس از مرگ مغزی که در پی تصادف، سکته مغزی و یا سقوط از بلندی ایجاد می‌شود، صورت می‌پذیرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر با اشاره به اینکه از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر در شهرستان ملایر نسبت به تکمیل فرم و دریافت کارت اهداء عضو اقدام کردند، افزود: متقاضیان می‌توانند با ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ برای دریافت کارت الکترونیکی اهدای عضو اقدام کنند.

آذرهمایون با اشاره به اهداء اعضای بدن پسر بچه ۸ ساله‌ای در سال ۹۸ در شهرستان ملایر بعنوان جوان‌ترین اهداء کننده عضو، یادآور شد: دو بیمار نیز که دچار مرگ مغزی شدند و خانواده آن‌ها سخاوتمندانه برای اهداء اعضای بدن شان رضایت دادند، بدلیل بیماری زمینه‌ای و مشکلات عفونتی موفق به پیوند اعضا نشدند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.