مشکل کمبود گوشت مرغ آذربایجان‌غربی رفع شد

مشکل کمبود گوشت مرغ که ناشی از کاهش جوجه ریزی در ماه‌های گذشته بود با تزریق گوشت منجمد به بازار جبران و هم اکنون شرایط به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، احمد دهقان مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توزیع مرغ منجمد از اواسط ماه گذشته در استان شروع شد، گفت: در مهرماه امسال جوجه ریزی از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه به حدود سه میلیون قطعه کاهش یافت که این امر موجب شد در زمینه تامین مرغ گرم در استان با کمبود مواجه شویم.

وی ادامه داد: از طرفی شیوع بیماری در بین مرغداری‌های استان نیز بر کاهش این محصول پروتئینی در ماه جاری اثر گذاشت که سازمان جهاد کشاورزی در راستای جبران این کمبود تصمیم به تزریق گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب ۲۰۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم در بازار کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی افزود: هم اکنون وضعیت جوجه ریزی و همچنین وضعیت تامین گوشت مرغ در سطح استان به تعادل رسیده و مشکل کمبود گوشت مرغ در استان مرتفع و شرایط بازار به حالت عادی بازگشته است.

دهقان مصرف و نیاز روزانه مرغ استان را ۲۴۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: روزانه به طور متوسط ۸۰ تن مرغ منجمد وارداتی و ۱۶۰ تن گوشت مرغ گرم تولید داخل استان در سطح فروشگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه مرغ فعالیت می‌کنند، بیان کرد: آذربایجان غربی جزو استان‌های مطرح و شاخص در صنعت طیور هم از نظر تولید گوشت مرغ و هم از نظر تعداد زنجیره تولید در کشور است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.