پل دختر کرج، جایی که تاریخ از بی‌پولی فرو می‌ریزد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: پل تاریخی کرج در حال حاضر با توجه به حجم عملیات پیش بینی شده به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، چندی پیش پل دختر یا پل خاتون کرج، واقع درجنب شرکت برق شرق این شهر که بعضی کارشناسان آن را متعلق به دوران سلجوقیان می دانند، فرو ریخت اما هنوز مرمت آن به پایان نرسیده است.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: پل دختر، قدیمی ترین پل کرج که بر اساس اسناد موجود قدمت آن احتمالاً به دوره سلجوقی می رسد، که به علت آسیب دیدگی طبیعی ناشی از بارش های سال گذشته فرو ریخت.

مدیر کل میراث فرهنگی افزود: وزیر و استاندار از این محل بازدید کردند و  قرار شد که در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان  اعتبار اختصاص داده شود که این پل بازسازی شود.

محمدی گفت: اگر این مبلغ پارسال ابلاغ می شد قطعا کار این پل به اتمام می رسید.

او افزود: سال گذشته وزارت خانه میراث فرهنگی ۵۰۰ میلیون  اعتبار پرداخت کردند که این مبلغ هم صرف کارهای نجات بخشی، عملیات اضطراری، استحکام پایه های پل شد.

محمدی افزود: پل تاریخی کرج در حال حاضر با توجه به حجم عملیات پیش بینی شده ۲ میلیارد تومان نیاز دارد که این پل به صورت کامل مرمت شود.

انتهای پیام /ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.