تخصیص وام صد میلیونی برای زوج‌های دهه ۶۰/ وضعیت درج نام مادر در کارت ملی و اوراق هویتی فرزندان به کجا رسید؟

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری از اقدامات صورت گرفته در معاونت خود خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری یک سازمان دولتی است که زیرنظر قوه مجریه فعالیت می‌کند و اکنون سکان این معاونت در دست انسیه خزعلی است؛ اکنون حدود صد روز است که از آغاز به کار این معاونت گذشته و علاوه بر اینکه خزعلی برای بررسی مشکلات زنان در همه سفرهای استانی رئیس جمهور حضور داشته، اقدامات دیگری از  جمله توانمند سازی زنان و جلوگیری از طلاق و همچنین اشتغالزایی زنان انجام داده است.

به همین سبب تصمیم گرفتیم تا گفت‌وگوی صمیمانه‌ای را با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری داشته باشیم تا بیشتر درباره اقدامات این معاونت بدانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: لطفا اقدامات صورت گرفته در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تشریح کنید؟

خزعلی: ما دیرتر از ورزا کار خود را شروع کردیم و در این مدت تلاش کردیم ارتباط خوبی با بخش‌های مختلف داشته باشیم، همچنین با صاحب‌نظران حوزه خانواده، جمعیت، تربیت فرزند گفت‌وگو‌های مختلفی را داشتیم. در پی این دیدار‌ها و نشست‌ها، برنامه‌های جامعی را برای آینده تدوین و با کارشناسان و صاحب نظران در طراحی و تدوین این طرح‌ها همکاری کردیم و نهاد‌های مختلف با ما همکاری‌های خوبی را داشتند.

در بخش عملکرد توانستیم تصمیم گیری‌هایی در بخش آیین نامه‌های مختلف زنان داشته باشیم که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه کارنامه دانش آموزان به مادران که قبلا این اقدام صورت نمی‌گرفت اشاره کرد؛ بر این اساس مصوب شد کارنامه و پرونده دانش‌آموزان به هر دو والدین ارائه شود؛ همچنین دورکاری زنان دارای فرزند خردسال در دستور کار قرار گرفت؛ به دستور آقای رئیس‌جمهور و نامه‌ای که از سازمان اداری و استخدامی صادر شد، بسیاری از خانم‌های دارای فرزند خردسال توانستند دورکاری کنند.

تخصیص وام صد میلیونی برای زوج‌های دهه ۶۰/ وام کارآفرینی برای زنان روستایی تصویب شد

در بخش ساختار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، برنامه‎ هایی برای اداره کل‌ها و مشاوره‌های زنان در دست اقدام است و مراحل آخر تصویب را می‌گذراند، این ساختار را در هفت بند تدوین کردیم که انشالله اختیارات بیشتری به معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مشاوران داده شود و از لحاظ بودجه‌ای تامین شویم و دستگاه‌های اجرایی معاونت مشکلی در عملکرد نداشته باشند. برخی از موارد دیگر که در کمیسیون‌ها مطرح بوده مانند در نظر گرفتن تسهیلات برای مددجویان، آسان گیری‌هایی در قوانین برای زنان سرپرست خانوار و همچنین اقداماتی برای بخش‌های محرومین در نظر گرفته شده و آماده تصویب است.

تخصیص وام صد میلیون تومانی برای زوج‌های دهه ۶۰

سفر‌های استانی دولت عمدتاً ارتباط با قشر محروم اختصاص داشته است؛ در سفر‌های استانی سعی بر این داریم که با مشکلات اقشار کارآفرین، کارگر‌ها و روستاییان از نزدیک آشنا شویم و محرومیت‌هایی که به دلیل بی عدالتی‌ها در جامعه اتفاق افتاده را از نزدیک لمس کنیم؛ این موارد در قانون گذاری، چگونگی تقسیم اعتبارات بسیار مهم است، لذا بیشترین اعتباراتی که سعی کردیم دریافت کنیم برای خانم‌های روستایی و زنان محروم بوده است. امیدواریم با اختصاص این اعتبارات مهاجرت معکوس را شاهد باشیم.

از جمله مواردی که در مدت کاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تصویب شد، تخصیص وام صد میلیون تومانی برای زوج‌های دهه ۶۰ بوده است؛ همچنین تصویب وام کارآفرینی برای زنان روستایی و صندوق‌های خرد روستایی و وام‌هایی که برای زنان کشاورز به طور خاص در نظر گرفته شده است.

همچنین دختران بازمانده از تحصیل به طور ویژه مورد توجه دولت بودند و مصوب شد تا برای کسانی که بازمانده از تحصیل هستند، تبلت خریداری شود و این موضوع در همه استان‌ها مدنظر قرار گرفته شده ، لازم به ذکر است که این تقسیمات با توجه به نیاز استان‌ها و ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل استان‌های محروم انجام شده است. ساخت و تکمیل مدارس خاص دختران و همچنین تجهیز مدارس، از اقداماتی بود که در حال انجام است تا دختران مهارت‌های مختلفی را یاد بگیرند و اشتغال برای آن‌ها فراهم شود.

تخصیص وام صد میلیونی برای زوج‌های دهه ۶۰/ آخرین وضعیت درج نام مادر در کارت ملی و اوراق هویتی فرزندان

شمار زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزایش است

باشگاه خبرنگاران جوان: عمده مشکلات زنان که در سفر‌های استانی بازگو شد، چه بود؟

خزعلی: شمار زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزایش است و متاسفانه امکانات و شرایط لازم برای اشتغال آن‌ها و برای آنکه بتوانند روی پای خود بایستند و به کمک‌هایی کمیته امداد و بهزیستی متکی نباشند فراهم نشده است. ما وظیفه داریم هر مقدار که می توانیم راه و شرایط را برای زنان سرپرست خانوار هموار کنیم تا با عزت نفس بتوانند زندگی خود را اداره کنند. این شرایط برای زنان در بسیاری از مناطق محروم سخت‌تر از مردان است؛ به طور مثال در بخش‌هایی نیاز به وثیقه است که در اختیار این زنان نیست و ما وظیفه خود می‌دانیم که قوانینی را به طور خاص برای آن‌ها تصویب کنیم تا مسیر را برایشان تسهیل کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: توانمندسازی و طلاق دو محور معاونت زنان بود؛ این دو محور به کجا رسید؟

خزعلی: اقدامات کارشناسی بر برنامه توانمند سازی زنان در این چند ماه صورت گرفته و این برنامه در دو بخش توانمند سازی و آسیب زدایی است. در قسمت توانمندسازی به مسئله سبک زندگی، تاب آوری و مسائلی که زنان با آن‌ها روبه رو هستند و همچنین مسائلی که نیاز دارند برای کار، زندگی و حضور در اجتماع مهارت‌ها و دوره‌هایی را ببینند، تمرکز کردیم. عمده مطلبی که در بخش توانمندسازی روی آن متمرکز هستیم، بحث کار آفرینی و اشتغال‌زایی برای خانم‌های سرپرست خانوار و به شکل عام‌تر، کسب و کار خانواده محور است.

تخصیص وام صد میلیونی برای زوج‌های دهه ۶۰/ وام کارآفرینی برای زنان روستایی تصویب شد

می‌خواهیم اگر زنی سرپرست خانوار است و فرزند جوان فارغ التحصیل و بیکار دارد، در ابتدا برای آن جوان کاری فراهم کنیم و سپس برای زن سرپرست خانواده کار‌هایی را تعریف کنیم که بتواند در خانواده با هم همکاری کنند و یک تولید یا خدمت با پایه گذاری کنند.

همچنین کارشناسان و متخصصان ما هم تا ۵ سال در کنار آن‌ها هستند تا اشکالات را رفع کنند و برای بازار کار و برای آنکه بتوانند کار را به ثمر برسانند و به سود دهی برسند آن‌ها را همراهی کنند. در بخش آسیب زدایی این طرح آسیب‌هایی که متوجه جامعه زنان بوده و بخشی از آن بین زنان و مردان مشترک است وجود دارد؛ مثلا مسائلی که مربوط به خانواده است یا طلاق‌های عاطفی و رسمی و اختلافاتی خانوادگی و بحث اعتیاد و خودکشی. ما در این بخش نیاز داریم با تمرکز بر طلاق که در حال حاضر در خانواده‌ها به صورت تصاعدی بالا میرود، مشاوره‌های مستمری داشته باشیم. بنا شد که مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج را برای زوجین برگزار کنیم که دوره‌ی این مشاوره‌ها ۵ ساله است و مشاور‌ها تا ۵ سال با زوجین همراه هستند؛ امیدواریم این طرح فراگیر باشد و همه استان‌ها را پوشش دهد و هم از نظر کیفی به گونه‌ای باشد که شاهد اثرات و خروجی‌های آن باشیم.

حداقل بین ۵ تا ۱۰ مصوبه در هر استان مربوط به بانوان است

باشگاه خبرنگاران جوان: در سفر‌های استانی چند مصوبه برای بانوان تعیین شده است؟

خزعلی: با توجه به شرایط استان‌ها مصوبات متفاوت است، حداقل بین ۵ تا ۱۰ مصوبه در هر استان مربوط به بانوان بوده است؛ به طور مثال سعی کردیم برای ورزشگاه‌هایی که نیمه تمام بوده‌اند اعتبار بگیریم یا در مواردی که آمار خودکشی و یا طلاق بالا بوده، سعی کردیم از بخش‌های مختلف اعتباراتی را برای این آسیب‌های اجتماعی تدارک ببینیم. برنامه‌ جامعی را برای ارتباط تنگاتنگ با مردم در نظر داریم. همانطور که مشخصه‌ ویژه‌ی این دولت ارتباط با مردم بوده و در این مدت سعی کردیم به هر صورتی با مردم در ارتباط باشیم.

اعتقادمان بر این است که باید از مردم کمک بگیری؛ بسیاری از مشکلاتی که با آن در مناطق محروم مواجه هستیم را می‌توانیم با توانمندی‌های مردم و نیرو‌های جهادی منطقه رفع کنیم. طرح جامع ما متکی بر نیرو‌های مردمی است و امیدواریم با هم افزایی و تعامل بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم و راهکار و ایده‌های نو برای جامعه زنان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: مسئله درج نام مادر در کارت ملی و اوراق هویتی فرزندان به کجا رسید؟

خزعلی: مسائل حقوقی از این دست و حساب بانکی و همچنین لایحه کرامت در حال بررسی هستند. گزارشی تفصیلی در قالب اقدامات ۱۰۰ روزه معاونت بانوان تدوین شده که به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۱۹ دی ۱۴۰۰
وام بلاعوض یک میلیاردی هم جوابگوی گرانی های ایجاد شده نیست این وام ها که هم کم هستند وهم بلاعوض نیستند وتوان پرداخت اقساط وتامین ضامن آن را نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۸ دی ۱۴۰۰
نباید هیچ‌وامی به ازدواج و بچه دار شدن و این‌چیزا اختصاص پیدا کنه.چرا واسه بدبخت تر کردن مردم وام میدین؟چرا واسه بدنیا اومدن یه بدبخت دیگه وام‌میدین؟جمعیت متناسب با امکانات و قابلیت های ایران ۳۵ میلیون نفره.تا به این جمعیت نرسیم تعادل نخواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۷ دی ۱۴۰۰
اگه اسم مادر بیاد توی کارت ملی و بخوایم عوض کنیم کارت
دوباره سه سال طول میکشه کارتمون صادر بشه
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۴۷ ۱۷ دی ۱۴۰۰
وام بستریهای کرونا هم که در اسید سولفوریک حل شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
این کشور پر مشکله دویست ساله دیگه هم درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۷ دی ۱۴۰۰
بهترین زمان عمر رو از آدم می گیرید و بعدش توی سن 40 سالگی یا بیشتر به این فکر می افتید که وام بدید؟؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بهداد
۱۳:۰۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
متاسفانه مسولین این مملکت هیچ وقت درک درستی از فجایع و تهدیداتی که این مردم و مملکت رو تهدید میکنه ندارند یک روز دیر میفهمند که بجای وام که پدر جوانان رو برای دریافتش در میارن باید بلاعوض وجهی رو پرداخت میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۷ دی ۱۴۰۰
معاونت امور مردان نداریم چه کسی باید از حقوق مردان حمایت کند یا حداقل یک معاونت به عنوان معاونت حقوق انسانی تشکیل دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
مرد باید بتونه گلیم خودشو از آب بکشه باید کار کنه حتی کارگری
بجای اینکه بالاسر ناموس و زن هموطن باشیم
خجالت داره یک مرد دنبال این کمک های ناچیز باشه
مرد که غیرت نداشته باشه مسئولیت پذیر نباشه آمار زنان سرپرست خانوار میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
۱۳:۹مرد بدون حمایت وکمک چطور می تواند گلیمش را از آب بکشد حتما پشتوانه ای داشتی که الان اینگونه حرف می زنی دولت تشکیل می دهیم تابرای اشتغال مسکن آموزش وخیلی مسائل دیگر برنامه ریزی وحمایت کند وگرنه هرکسی خودش دست به کار می شدونیازی به دولت نبود تفکرات امثال شما باعت این همه مشکلات در کشورشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ دی ۱۴۰۰
زندگی که از اولش بر پایه قرض و بدهی و وام باشه بهتره شروع نشه چون زن و مرد وسطش کم میارن و کارشون به طلاق می کشه .فکر می کنید یک زن چقدر می تونه با نداری مرد بسازه آخرش یک جایی کاسه صبرش لبریز میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
میانسالان دهه 60، آن قدر از لحاظ فکری عاقل شده اند که با یک میلیارد وام هم ازدواج نمی کنند. برید این وام ها را به جوانان زیر 30 سال بدید شاید، گرفتار احساسات شدن و ازدواج کردند. مسئولان، میانسالان دهه 60 سوختند و تمام شدند. برید فکری به حال دهه 70 بکنید که اونا هم مثل ما نسوزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
متاسفانه وقتی بچه ها مسئولیت پذیر بار نمیان وقتی بزرگ میشن هم فکر میکنن دولت باید بیاد در خونشون ببره زن بهشون بده بعدشم خرج زندگیشون رو بده
من هم سختی کشیدم جون کندم تا از زندگی عقب نیافتم ولی تسلیم نشدم
پدران ما بهترین دوران جوانیشون رو بجای پول درآوردن و تفریح در جبهه بودند ولی وقتی برگشتند در اون شرایط سخت همشون با دست خالی ازدواج کردند و کار کردند چون جبهه ساخته بودشون مرد شده بودند
Iran (Islamic Republic of)
یاور مهدی
۱۱:۴۹ ۱۷ دی ۱۴۰۰
الام مشکل وطن من اینه که نام مادر تو کارت ملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۷ دی ۱۴۰۰
مشکل وطنمون اینکه این خانه از پایبست،خراب است.
فرهنگ خراب
آموزش خراب
اقتصاد خراب خراب ...
اعصاب خراب
کلا زندگیمون خراب شد رفت
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۲۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
در مورد این وام های دهه شصتی شما اگه فقط به فکر این نیستید که کاری از خود به یادگار بگذارید و دنبال نام نیستید، مشکل پرداخت وام های ازدواج هفتاد تومانی رو حل کنید که اکثر بانک ها جلوشو گرفتن. نمیخواد چیزی اضافه کنید که گرفتنش سخت تر میشه. بانک ها به کوچکترین بهانه ای پرداخت وام رو به عقب میندازم یه زوج جوان هم که جریانات اداری و سوراخ سمبه های این مملکت رو بلد نیست که از حق خودش دفاع کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ دی ۱۴۰۰
الان با این تورم وبیکاری تنها دادن وام ازدواج نمیتونه کمک به زوج های جوان بکنه دولت محترم فروش سهام عدالت را آغاز کنه که بتونیم لا اقل چندقسط وام ازدواج با اون پرداخت بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۱:۰۵ ۱۷ دی ۱۴۰۰
با سلام و خسته نباشد. لطفاً پیگیری کنید که چرا وام های ازدواج بانک تجارت که چند ماه پیش تشکیل پرونده دادیم و با دلخوشی این وام حدود معادلش قرض گرفتیم، چند هفته است جلوشون بسته شده و ممنوعیت پرداخت دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
وام صد میلیونی زوج های دهه ی شصتی به همه میدن یا کسایی شون که تازه ازدواج کردن و در قالب وام ازدواج ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
مثل حرف دورکاری زنان شاغل که گفتی و بهش عمل نکردی این حرف هات هم همونجوریه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۸ ۱۷ دی ۱۴۰۰
تفکر جهان سومی که فکر میکنن مدرنیته است. ما الان تو ابتدایی ترین مسائل مملکتی و شهروندی موندیم اما دغدغه امون شده درج نام مادر در شناسنامه و کارت ملی فرزند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۷ دی ۱۴۰۰
با وام دادن چیزی حل نمیشه، بسیاری از دهه شصتی ها به دلیل نداشتن درآمد کافی ازدواج نکرده اند، هم دخترها و هم پسرها، باید کمکهای بلاعوض به آنها اختصاص یابد، با این شرایط سختی که بانکها برای اعطای وامها دارند، درصد اندکی از جوانها می توانند وام بگیرند،با توجه به نداشتن شغل و درآمد مناسب، اقساط وامها هم زیاده و جز اضطراب و حتی طلاق در نهایت ارمغانی نخواهد داشت. برخی از مسئولان کشور تصمیماتی میگیرند که ظاهراً در این جامعه زندگی نمی‌کنند و کاملا ایزوله هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۷ دی ۱۴۰۰
وام و کمک بلاعوض چیه آخه!
بیان ماهیگیری یاد جوونا بدن،با همون منابع حاصله از حذف ۳۰ میلیون نفر که میگن،میشه کلی شغل برای بیکار ها ایجاد کرد،اونوقت که درآمد دارن،هم ازدواج میکنن هم بچه دار میشن و انشالله در آینده خونه هم می‌خرن،اگه کاری میکنیم باید درست و حساب شده باشه تا انشاالله مشکلات جوونا حل بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
آموزش وپرورش را متحول کنید که۱۳کیلیون جوان سوختن....درضمن گذاشتن نام مادر تو شناسنامه مال یهود هست نکنه شما هم یهودی هستی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
اینم مثل وام مسکن تون میخواید ۱۰۰ ملیون بدید عوضش دویست سیصد پس بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۱۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
به جای ولخرجی کردن و دادن این وام ها سعی کنید در آموزش و پرورش تحول ایجاد کنید ، من تا الان که 30 سالم شده ، نه جامعه نه دولت هیچکدوم درسی از پول و کار کردن و ایجاد اشتغال و این ضروریات زندگی بهم ندادن
شما فقط فکر میکنید مشکلات با پول حل میشن ! به این نگاه عقب افتاده شما حتی نمیشه گفت جهان سوم !
همه چیز پول نیست ، آموزش درست بدید هم به زنان و هم مردان
به جای اینکه شبکه های ما پر بشن از مسابقه های مسخره سوال پرسیدن ، چهارتا برنامه آموزش راه اندازی کسب و کار راه اندازی کنید با این پولها

یعنی بی سوادترین فرد جامعه هم از شماها بهتر میتونه جامعه و مشکلاتش رو درک کنه و راه حل واسه ارائه بده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۰:۰۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
مشکل زنها این نیست که اسم ننه هایشون را بزنن تو کارت ملی // شما اگه معاون زنان هستی یه فکری برای زنان شاغل در کارخانجات که با حداقل حقوق و کار سخت کار میکنن بکن // در کوره پز خانه ها / در سنگبری ها و .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۷ دی ۱۴۰۰
درج نام مادر در کارت ملی و اوراق هویتی فرزندان
این بدترین اتفاقه چون ترویج فاحشگی میده حال ندارم توضیح بدم.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۳۱ ۱۷ دی ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
اونوقت برای دریافت این وام 60 میلیونی دهی شصدیها و این وام ناقابلشون به کدام بانک باید مراجعه کنند و از کی عملیاتی می شود و پرداخت می شود و چندتا ضامن کارمند و کاسب و چندتا چک و سفته و چندتا هشت قفله لازم دارن برای این وام ناقابل 60 میلیون تومانی و آیا این وام 60 میلیون تومانی قرض الحسنه است یعنی بدون سود بانکیست یا با سود بانکیست و اگر با سود بانکیست چند درصد روش کشیدیت ؟ تا مردم دهی شصدی ببینند در توانشان هست اقصادش را پرداخت کنند یا مثل همه وامهای دیگتون باید بیخیالش شن و از گرفتنش منصرف شن و آیا ده های پنجاهی ها و ده های بعد از شصدی ها چه گناهی کردند که این وام تبعیضگرانه نباید بهشون تعلق بگیرد چرا توی وام دادنهاتون هم ناعدالتی و تبعیضگری دیده می شود خب اعلام کنید این وام رو اولا قرض الحسنه بدون سود و کارز بانکی می دهید ثانیا طوولانی مدت با اقساط بسیار ارزان بازپس می گیرید ثالثا این وام قرض الحنه را به تمامی زوجهای ده های مختلف به همه زوجهای ایرانیان می پردازیم بدون تبعیضگریهای ناعادلانه بنظرتون اینگونه خداپسندانه تر و زیبا تر و عادلانه تر نیست ؟!!! . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۹:۲۶ ۱۷ دی ۱۴۰۰
و یک جفت کفش آهنی لازم است برای رفت وآمد و گرفتن وام 60 میلیونی دهه 60
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
بی خیال بابا ... وامی که بانک مرکزی نامشو ۶ ماهه که ابلاغ کرده رو بانک ها هنوز عملی نکردن .... این بنده خدا می خواد رزومه ۱۰۰ روزشو پر کنه وگرنه از این حرفا زیاده .... راستی نوشته ۱۰۰ میلیون نه ۶۰ میلیون :((
آخرین اخبار