معاون استاندار خراسان رضوی:

افزایش سهم گاز نیروگاه توس ضروری است

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: باید یک راهکار پایدار برای افزایش سهم مصرف گاز نیروگاه توس مشهد اتخاذ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در نشست کارگروه آلودگی هوا در استانداری خراسان رضوی گفت: نیروگاه توس مشهد از سوی مرکز دیسپاچینگ ملی برای مصرف مازوت الزام دارد. این نیروگاه به دلیل  برخوردار نبودن  از گاز، ناگزیر به مصرف مازوت است که این امر بر افزایش آلودگی هوای شهر مشهد مؤثر است.

او گفت : نیروگاه‌های خراسان رضوی در فصل تابستان هزار مگاوات برق به شبکه سراسری عرضه می‌کنند لذا باید بتوان با چانه‌زنی نیمی از این میزان برق را در زمستان برای خراسان رضوی از شبکه سراسری گرفت.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: لازم است با فوریت فهرستی از راهکار‌های نرم و فنی برای حذف مازوت سوزی نیروگاه توس توسط شرکت برق منطقه‌ای استخراج شود تا وضعیت به کنترل درآید، همچنین دفتر فنی استانداری مشخص کند که مصرف مازوت چقدر برای استان صرفه اقتصادی دارد و با مصرف این نوع سوخت چقدر می‌توان نیروگاه را فعال نگه داشت.

خدایی گفت: خودرو‌های شخصی، کامیون‌ها و نیروگاه‌ها در آلودگی شهر مشهد سهیم هستند و انتظار می‌رود که نسبت به مسأله توزیع سوخت در مشهد توجه و دقت بیشتری صورت گیرد و هیچ‌یک از جایگاه‌ها عرضه سوخت غیراستاندارد نداشته باشند.

محیط زیست به مطالبه گری بسنده نکند

او گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان  باید وضعیت عرضه سوخت استاندارد در جایگاه‌های سطح شهر مشهد و خارج از آن رصد کند و  پیشنهاد‌های کارساز ارائه دهد و به صرف هشدار دادن و مطالبه گری بسنده نکند.


بیشتر بخوانید




مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: چانه زنی‌های استان برای دریافت سهم بیشتر از گاز نتیجه داده است و از دیروز یک میلیون مترمکعب گاز برای مصرف در نیروگاه توس اختصاص یافته است و حداکثر مازوتی که باید در این نیروگاه مصرف شود، یک میلیون و ۹۰۰ هزار مترمکعب است که باید به حداقل ممکن برسد.

حسن افتخاری افزود: اختصاص سهمیه گاز بیشتر به نیروگاه‌ها به عملکرد آن‌ها نیز بستگی دارد، وزارت نیرو سهم گاز نیروگاه‌هایی را که با راندمان بیشتری فعالیت دارند، افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خوشبختانه به جز نیروگاه توس، که یک میلیون مترمکعب سهمیه جدید از مصرف گاز گرفت، باقی نیروگاه‌های منطقه خراسان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند گاز مصرف کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار