ایجاد سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)لرستان گفت: امسال سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این استان ایجاد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  جلال شیخ پور،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان در رزمایش کارآفرینی و امداد لرستان گفت: در لرستان ۱۰۰ هزار خانواده با ظرفیت ۲۱۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۱۸.۷ درصد جامعه استان را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: لرستان در سطح کشور در راستای اجرای طرح امداد هوشمند بعنوان استان پایلوت انتخاب شده است و تاکنون ۷۱ درصد ثبت اطلاعات مددجویان انجام شده است.

شیخ پور با اشاره به مناطق دورافتاده در این استان عنوان کرد: از ساخت مسکن این مناطق تا توزیع ملزومات و اشتغال در دستور کار قرار گرفته و تاکنون ۶۰۰ فقره جهیزیه در بین نوعروسان با اعتبار ۶ میلیارد تومان توزیع شده است.

وی گفت: درتابستان یک هزار و ۹۰۰ دستگاه سرمایشی بین مناطق گرمسیر و کم برخوردار توزیع شد و امروز ۲ هزار و ۴۵۰ دستگاه گرمایشی با اعتبار چهار میلیارد تومان بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

وی گفت: امسال ۶ هزار و ۶۴۴ بن کارت نیز بین نیازمندان استان توزیع شده است.

شیخ پور با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم اشتغال برای مددجویان استان گفت: زنجیره اشتغال کمیته امداد از استعدادسنجی تا پرداخت تسهیلات و عرضه محصول می‌رسد و امسال در این حوزه سه هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی از طریق پرداخت تسهیلات در استان ایجاد شد.

وی گفت: در حوزه اشتغالزایی تولید مبل و کابینت، کارگاه تولید قارچ از فعالیت‌های موفق اشتغالزایی استان هستند و ۷۳۵ مورد کاریابی معرفی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.