ایمانیه:

بنگاه‌های اقتصادی در تملک بانک‌ها تا پایان سال تعیین تکلیف شود

استاندار فارس درباره واحد‌های اقتصادی تملک شده توسط بانک‌ها گفت: ۵ واحد تولیدی تا آخر دی‌ماه و در مجموع ۲۰ واحد تا آخر سال تعیین تکلیف شوند تا مشکل برطرف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری درباره نخستین دستور کار بررسی وضعیت واحد‌های تملک شده توسط بانک و با توجه به توضیحات مطرح شده در جلسه مبنی بر اینکه ۴۰ بنگاه اقتصادی استان فارس در تملک بانک‌ها است، گفت: ۵ واحد تولیدی تا آخر دی‌ماه و در مجموع ۲۰ واحد تا آخر سال تعیین تکلیف شوند تا مشکل برطرف شود و اگر نیاز به حمایت قوه قضائیه است با هماهنگی مسئولان دادگستری این امر انجام شود.

او با اعلام حمایت استانداری برای احیای دوباره واحد‌های تولیدی افزود: مابقی واحد‌های تملک شده برای سال جدید برنامه‌ریزی شود تا تعیین تکلیف شوند.

عبدالعظیم خادم حمزه مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه واحد‌های تملک شده چندین سال است که در دستور کار است و به عنوان اولویت هر سال ابلاغ می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ بنگاه تملک شده توسط شبکه بانکی در استان فارس وجود دارد که ۱۵ مورد دارای پرونده قضایی هستند.

او با اشاره به جزئیات دیگر واحد‌های تملک شده گفت: ۵ مورد از این واحد‌ها مخروبه و از حیز انتفاع خارج است که تاکنون نیز به فروش نرفته است. ۴ بنگاه در مراحل پایانی اقاله یا فروش و در حال تعیین تکلیف نهایی است و ۱۶ مورد در روند اقاله یا مزایده هستند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: از کل ۴۰ بنگاه تملک شده ۱۲ بنگاه فعال و ۲۸ بنگاه غیرفعال است که بیشترین تعداد بنگاه‌ها در شیراز با ۱۰ بنگاه است.

خادم حمزه با اشاره به دیگر شهرستان‌ها بیان کرد: سپیدان ۵ واحد، اقلید، جهرم فسا مرودشت هر کدام ۳ واحد، داراب، زرقان، خرمبید و خفر هر کدام ۲ واحد و لامرد آباده خرامه زرین دشت کوار هر کدام یک واحد دارند.

دستور کار دوم پوشش بیمه محصولات کشاورزی استان و چالش‌های پیش رو بود که مجتبی دهقان‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: امروز تولیدات کشاورزی با ریسک همراه است و باید حداکثر پوشش بیمه‌ای را داشته باشد.

او با بیان اینکه با توجه به اسناد بالادستی باید بیمه محصولات کشاورزی ارتقا پیدا کند گفت: به طور متوسط سهم دولت ۷۰ درصد در پرداخت بیمه است.

پژمان پزشکی معاون خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی استان فارس نیز با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان غرامت خسارت پرداخت شده است، افزود: پیش‌بینی امسال ۱۸۰ میلیارد تومان است به دلیل خسارت‌هایی که امسال وارد شده است.

او با بیان اینکه بیشترین خسارت مربوط به زراعت بوده که حجم زیادی از آن مربوط به دلیل خشکسالی بوده است، افزود: در باغات نیز سرما و یخ‌زدگی بیشترین میزان خسارت را داشته است.

ایمانیه استاندار فارس نیز در این باره پیشنهاد تشکیل صندوق مسئولیت اجتماعی را مطرح کرد و گفت: این صندوق می‌تواند برای بیمه کردن کشاورزان فقیر تشکیل شود تا از این محل بیمه ارتقا یابد.

او تصریح کرد: تقسیط هزینه بیمه از ۳ قسط به ۱۲ قسط نیز بررسی شود تا کشاورزان راحت‌تر بتوانند هزینه بیمه را پرداخت کنند.

دستور کار سوم جلسه ثبت اطلاعات اشتغال ایجاد شده در سال ۱۴۰۰ استان فارس در سامانه ملی رصد بود که اداره کار باید گزارش ثبت اشتغال را اعلام کند.

در این جلسه اعلام شد که امسال باید تلاش بیشتری برای ایجاد اشتغالی که تعهد شده، انجام شود در حالی که سال گذشته این درصد تحقق ۸۵ درصد بوده است.

همچنین براساس گزارش اعلام شده در جلسه صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و کمیته امداد بیشترین ورودی را در سامانه رصد داشتند، اما برخی از دستگاه‌ها برای تکمیل جدول سامانه رصد همکاری نداشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار