موافقت سنای آمریکا با افزایش سقف بدهی‌های دولت فدرال

مجلس سنا با افزایش سقف بدهی‌های دولت تا میزان ۳۱.۴ هزار میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بعد از موافقت مجلس سنای آمریکا با افزایش سقف بدهی‌های دولتی تا سقف ۳۱.۴ هزار میلیارد دلار، حالا نوبت مجلس نمایندگان است که در تلاشی مجدد مانع تعطیلی دولت بایدن شود.

بر این اساس، پس از ماه‌ها جنجال میان جمهوری خواهان و دموکرات‌های سنا برای تصویب افزایش سقف بدهی‌های فدرال، سناتورها بالاخره موافق شدند از سد مخالفت جمهوری خواهان عبور کرده و این طرح را به تصویب برسانند. 

هفته گذشته چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات های سنا با میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه به توافق رسیده بود که دولت را برای جلوگیری از تعطیلی یاری کنند.

حالا نوبت مجلس نمایندگان آمریکاست تا این طرح را پیش از به امضا رسیدن توسط جو بایدن به تصویب برساند. انتظار می‌رفت مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز گذشته با این موضوع تشکیل جلسه دهد.

شومر در این باره گفت: این افزایش سقف بدهی ها نیاز‌های دولت را تا سال ۲۰۲۳ و حتی بعد از برگزاری انتخابات میان دوره مجلس تامین می‌کند.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا از کنگره خواسته بود قبل از چهارشنبه با افزایش سقف بدهی‌های دولتی موافقت کند. در مجلس نمایندگان آمریکا نیز جودی آرینگتون، نماینده جمهوری خواه به کمیته قوانین مجلس گفته بود که از توافق مک کانل با شومر بسیار ناامید شده است و تاکیده کرده بود: سطح بدهی آمریکا در بالاترین میزان از جنگ جهانی دوم است. ما الان در وضعیت جنگی نیستیم!

جیم مک گاورن، رییس کمیته دموکرات‌های کنگره در پاسخ به این سخنان گفت: من معمولاً حرف‌های خوبی برای زدن در مورد میچ مک کانل ندارم. اما فکر می‌کنم او خودش می‌داند که اگه اجازه این کار را ندهیم موجب ویرانی آمریکا خواهیم شد.

گفته می‌شود این افزایش سقف بدهی‌ها تا حدی برای پوشش بدهی ۷.۸۵ هزار میلیارد دلاری که در زمان ترامپ ایجاد شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. جمهوری خواهان از ابتدا مخالف افزایش سقف بدهی‌های دولتی بودند و می‌گفتند این حجم از بدهی نتیجه سوء مدیریت جو بایدن در دوران ریاست جمهوری خود است.

حالا اگر این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب نشود دولت جو بایدن با خطر تعطیلی مواجه خواهد شد؛ خطری که بسیاری از آن به عنوان یک فاجعه اقتصادی برای آمریکا نام می‌برند. با این حال، از آنجا که در مجلس نمایندگان اکثریت در دستان دموکرات هاست، انتظار می رود این طرح با فوریت به تصویب برسد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار