افزایش قربانیان فساد اخلاقی در شرکت تسلا

شش زن از کارمندان تسلا به دلیل نادیده گرفتن آزار‌های جنسی در محل کار از این شرکت شکایت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت، در پی شکایت جسیکا بارازا در ماه گذشته، شش کارمند زن دیگر از کارکنان فعلی و سابق تسلا، به ترویج فرهنگ آزار و اذیت جنسی متهم کردند. در شکایاتی که به صورت جداگانه از سوی کارمندان مطرح شده، این زنان می‌گویند که در محل کار قربانی آزار جنسی و همینطور تبعیض شده اند.

جسیکا بروکس، یکی از زنانی که از تسلا شکایت کرد، مدعی است که در اولین روز کارش در این شرکت خودروسازی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. بروکس همچنین مدعی است که از این وضعیت به بخش منابع انسانی تسلا شکایت کرده، اما ظاهراً این شرکت به جای رسیدگی مستقیم به وضعیت بروکس را به بخش دیگری انتقال داده است.

شرکت تسلا

بروکس به واشنگتن پست گفت: «من از توجه ناخواسته و نگاه کردن مردان به من خسته شده بودم، به ایجاد موانع در اطرافم ادامه دادم تا بتوانم کمی تسکین پیدا کنم. "این چیزی بود که احساس می‌کردم لازم است تا بتوانم کارم را انجام دهم. "

شکایات مختلف از شرکت های متعلق به ایلان ماسک

جسیکا بارازا اولین نفری بود که از شرایط کابوس وار محیط کار در شرکت تسلا صحبت کرد و پرونده‌ای را بر علیه این شرکت خودروسازی ایجاد کرد. بیشتر زنانی که از تسلا شکایت کرده اند، آزاری را که در محیط کار تجربه کرده اند به رفتار مدیر عامل شرکت، یعنی ایلان ماسک، مرتبط می‌دانند.

این شکایت در همان روزی ارائه شده که پنج کارمند سابق اسپیس ایکس، شرکت دیگر ایلان ماسک را به عدم انجام اقدام مناسب برای جلوگیری از آزار جنسی متهم کردند. گفتنی است اخیرا دادگاه فدرال، تسلا را به پرداخت ۱۳۷ میلیون دلار به یک کارگر سیاه‌پوست محکوم کرده بود. این کارگر مدعی شده بود که در این شرکت هر روز مورد آزار نژادپرستانه قرار می‌گرفت. پس این ماجرا تسلا در بیانیه‌ای گفت: «ما همچنان به رشد و بهبود در نحوه رسیدگی به نگرانی‌های کارکنان ادامه می‌دهیم. گاهی اوقات ما اشتباهاتی از ما سر می‌زند و وقتی این اتفاق می‌افتد باید پاسخگو باشیم.»


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.