تصویب ضوابط بلندمرتبه‌سازی در برخی نقاط مشهد

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ضوابط پهنه بلندمرتبه‌سازی در برخی محور‌های اصلی مشهد به تصویب رسیده است.

به گزارش   باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید ضمیری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بلندمرتبه‌سازی یکی از گونه‌‎های ساخت‌وساز در شهر‌ها و به ویژه کلانشهر‌ها محسوب می‌شود، برخی سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای ورود به این عرصه دارند.

او گفت: برهمین اساس، پیگیری‌های جدی از سوی شورای شهر، دادستانی و اداره‌کل راه‌وشهرسازی انجام و کلیات ضوابط بلندمرتبه‌سازی در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی مطرح شده است.

ضمیری گفت: مراحل اولیه تصمیم‌گیری و تصویب این ضوابط طی شده، ولی براساس مذاکراتی که با معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی داشته‌ایم، قرار شده ضوابط بلندمرتبه‌سازی در یک جلسه کارشناسی، به‌روز و به نحوی ضوابط تنظیم شود که امکان سرمایه‌گذاری فراهم آید و پروژه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این مرحله یک پهنه و لبه برای بلندمرتبه‌سازی به تصویب رسیده است، علاوه‌بر این موارد، در کنار برخی ایستگاه‌های قطارشهری نیز شاهد زون بلندمرتبه‌سازی خواهیم بود.

او گفت: مادامی که ضوابط بلندمرتبه‌سازی توجیه اقتصادی نداشته باشند، سرمایه‌گذار از آن استقبال نمی‌کند و چنین ظرفیتی بلااستفاده خواهد ماند؛ لذا امیدواریم ضوابط مناسب در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شود.

انتهای پیام//ف.ب.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار