مقام اروپایی:

تا اواسط ماه آینده امیکرون به سویه غالب در اروپا تبدیل خواهد شد

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز در جلسه پارلمان این اتحادیه در مورد افزایش سویه امیکرون و همچنین اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه صحبت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) در جلسه پارلمان اروپا گفت: امیکرون تا ماه ژانویه به سویه غالب در اروپا تبدیل خواهد شد. هر چند فون‌ در‌ لاین اعلام کرده که ۶۶ درصد جمعیت اروپا تاکنون واکسینه شده‌اند و اتحادیه در برابر سویه جدید آمادگی دارد.

او افزود: اتحادیه اروپا با یک چالش مضاعف رو به رو است. با افزایش شدید تعداد مبتلایان در هفته‌های اخیر به خاطر شیوع هر دو سویه دلتا و امیکرون برخی از کشور‌های اتحادیه در حال جا به جا کردن رکورد‌های کرونایی خود هستند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از افزایش تعداد مبتلایان و افزایش فشار بر بیمارستان‌ها خبر داد و اظهار کرد که همه‌گیری فعلی تنها به خاطر سویه دلتاست.

فون در لاین به خاطر برگزاری جشن‌های پایان سال در شرایط همه‌گیری ابراز ناامیدی کرد و گفت: من نیز مثل بسیاری از شما ناراحتم که بار دیگر کریسمس تحت‌الشعاع همه‌گیری قرار خواهد گرفت.

 اتحادیه اروپا اقدامات بی‌سابقه‌ای علیه روسیه انجام خواهد داد

اورسولا فون در لاین در خصوص تنش های روسیه و اوکراین اعلام هم کرد که اتحادیه اروپا آماده است تا تحریم‌های خود را افزایش داده و «اقدامات بی‌سابقه‌ای» را علیه روسیه در صورت آنچه «تجاوز» به خاک اوکراین می‌خواند، اتخاذ کند.

او در این خصوص گفت: ما آماده ایم اقداماتی با عواقب جدی در خصوص روسیه انجام دهیم.

فون در لاین که در پارلمان اروپا صحبت می‌کرد، گفت که اتحادیه اروپا از نزدیک با آمریکا برای ایجاد گزینه‌هایی فراتر از تحریم‌های موجود که بخش‌های مالی و انرژی، کالا‌های دارای کاربرد دوگانه نظامی و غیرنظامی و دفاع روسیه را هدف قرار می‌دهد، همکاری کرده است.

او به قانونگذاران اتحادیه اروپا گفت: «پاسخ ما به هرگونه تجاوز بیشتر ممکن است به شکل افزایش و گسترش شدید تحریم‌های موجود باشد».

اتحادیه اروپا و آمریکا مدت‌هاست روسیه را به قصد داشتن برای تجاوز به خاک اوکراین متهم می‌کنند. مسکو بار‌ها ادعای اروپا و آمریکا را رد کرده است و در عوض، ناتو را عامل افزایش تنش‌ها در منطقه می‌داند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته در این خصوص هشدار داد که اگر غرب برای تعلیق اقدامات ناتو در مرز‌های شرقی روسیه در استقرار سامانه‌های موشکی هسته‌ای با مسکو هم‌گام نشود، کشورش مجبور به اقدامی متقابل می‌شود. او از آمادگی روسیه برای استقرار موشک‌های میان‌برد در مرز‌های شرقی اروپا خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار