فلاحی: به بسیاری از زنان در دوران دورکاری کرونا ظلم کردند

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: کارفرماها در دوران دورکاری ناشی از شیوع کرونا، ظلم‌های زیادی در حق بسیاری از بانوان کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در یک نشست خبری گفت که «کارفرماها در دوران دورکاری ناشی از شیوع کرونا، ظلم‌های زیادی در حق بسیاری از بانوان کرده‌اند.»

او افزوده که وقتی این گروه بانوان از دورکاری به محل کار بازگشته‌اند، یا کارشان و یا جایگاه و سِمَتشان را از دست داده بودند.

این گفته در حالی مطرح می‌شود که فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان گفته مصوبه‌ای از سال ۸۹ وجود دارد که هیئت وزیران دستگاه‌ها را مجاز کرده تا خانم‌ها دورکاری داشته باشند و همچنین، ستاد ملی مبارزه با کرونا هم درباره دورکاری خانم‌های شاغل دارای فرزند زیر ۶  سال یا دبستانی مصوبه‌ای داشت تا دورکاری این گروه از زنان نسبت به دبگر کارکنان دولت اولویت داشته باشند، اما این مصوبه لغو شد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشست علنی هفدهم آذر امسال هم از رئیس جمهور خواسته بود به دلیل اینکه مدرسه‌ها برای دانش آموزان به طور کامل بازگشایی نشده است، دورکاری این مادران لغو نشود.پیش از این هم در آبان ماه، فراکسیون زنان در نامه‌ای به رئیس جمهور دولت سیزدهم خواستار مستثنی کردن مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال از مصوبه لغو دورکاری‌ها شده بود. 

در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هفته‌های اخیر ابلاغ شده است، دستگاه‌ها که پیشتر «مجاز» به اعطای مرخصی زایمان ۶ ماهه بودند، به اعطای مرخصی ۹ ماهه به زنان «مکلف» شده‌اند و زنان هم باید به همان جایگاه اداری پیش از مرخصی بازگردند. قاسم‌پور گفته در صورتی که این موضوع اجرایی نشد، زنان می‌توانند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند.

نمایندگان مجلس در فراکسیون زنان اعتقاد دارند این قانون به ویژه در مجامع و دستگاه‌ها خصوصی به درستی اجرایی نمی‌شود، چراکه کارفرماهایشان به دنبال حداکثر سود هستند. رئیس فراکسیون زنان گفته این فراکسیون می‌خواهد در برنامه هغتم توسعه، برای کارفرماها مشوق‌هایی در نظر بگیرد تا اگر زنان به مرخصی رفتند، به صورت کامل از آن استفاده کنند و علاوه بر زنان شاغل ، کارفرمایان هم بی‌بهره نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار