اجرای طرح جامع جمع آوری آب‌های سطحی اهواز نیازمند ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار

شهردار اهواز گفت: طرح جامع جمع آوری آب‌های سطحی اهواز برای دوره ۵ ساله طراحی شده است که برآورد اجرای آن ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا امینی  شهردار اهواز در بیست و یکمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر اهواز گفت:  شهرداری‌ها بیش از ۳۰۰ وظیفه به عهده داردند که یکی از آن دفع آب‌های سطحی است.

او افزود: عمق مشکل دفع آب‌های سطحی اهواز موجب شده تا برای حل این معضل حاکمیت ورود کند، ولی تاکنون یک ریال به این شهرداری برای دفع آب‌های سطحی پرداخت نشده است.

شهردار اهواز اضافه کرد:  مشکل بارندگی اهواز به سال‌های خیلی دور بر می‌گردد که در سیل سال ۹۸ به موضوعی ملی تبدیل شد و  همه مسئولان ملی و استانی دغدغه کاهش مشکل آب گرفتگی معابر ناشی از بارندگی در اهواز را دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: حجم بالای باران در زمان اندک در شهر اهواز موجب شده تا شبکه فاضلاب توان دفع این حجم بالای آب را نداشته باشد که نتیجه آن آب گرفتگی معابر شهری است.

او گفت: عمق مشکل اهواز بسیار زیاد و کارکرد شبکه فاضلاب شبانه روزی است، ولی شبکه دفع آب‌های سطحی تنها برای فصل بارش کاربرد دارد که منطق اقتصادی اقتضا می‌کند که شبکه فاضلاب کنونی با افزایش حجم و ظرفیت به صورت ترکیبی به کار گرفته شود.

امینی افزود: درخواست و مصوبه‌هایی برای اختصاص بودجه برای دفع آب‌های سطحی وجود دارد که تا کنون هیچ کدام در اجرا محقق نشده است و تنها اعتبار شهرداری برای دفع آب‌های سطحی مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریالی است که شورا به صورت قرض در اختیار شهرداری قرار داده است.

شهردار اهواز اضافه کرد: طرح جامع جمع آوری آب‌های سطحی اهواز برای دوره پنج ساله طراحی شده است که برآورد اجرای آن ۶۰ هزار میلیارد ریال است و برای سال اول ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: با تکمیل شبکه ترکیبی فاضلاب و دفع آب‌های سطحی امیدواریم یکبار برای همیشه مشکل فاضلاب و دفع آب‌های سطحی اهواز حل شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.