چگونه از یخ زدگی کنتور آب جلوگیری کنیم؟

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد روش‌های پیشگیری از یخ‌زدگی کنتور آب را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمد معروفی مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: ورود جبهه هوای سرد و بارش برف ممکن است موجب یخ زدگی و ترکیدگی کنتور، لوله‌ها و اتصالات آب و به تبع آن بروز مشکلات برای مشترکان شود که در این راستا افراد باید نسبت به پوشیدگی کنتور اقدام کنند.

معروفی با اشاره به اینکه مشترکان نسبت به عایق‌بندی تاسیسات آب منازل خود به ویژه کنتور آب اقدام کنند، افزود: استفاده از پوشش پشم شیشه، گونی و الیاف مصنوعی، خاک اره، پوشال، پارچه و عایق‌های پلاستیکی در محفظه کنتور بهترین راهکار برای پیشگیری از یخ‌زدگی کنتور و تاسیسات آب است.

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد ضمن هشدار مشاهده یخ زدگی کنتور آب اضافه کرد: در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان و یا بر افروختن آتش در مجاورت تاسیسات آبی خودداری کنید.

وی ادامه داد: کهنه و نو بودن منازل مسکونی هیچ ربطی به یخ‌زدگی کنتور‌های آب ندارد. جنس لوله‌های آب به گونه‌ای است که یخ نمی‌زند و فقط حوضچه نگهداری کنتور به دلیل وجود رطوبت یخ می‌زند. طبق آیین‌نامه اگر مشترکان از تاسیسات آب نگهداری نکنند در صورت بروز مشکل باید خسارت را پرداخت کنند.

معروفی گفت: در صورت مشاهده یخ زدن لوله‌ها و یخ زدگی کنتور آب با سامانه ۱۲۲ آبفا تماس بگیرید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.