حجت‌الاسلام قرائتی:

برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تنها برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست؛ باید طوری برنامه ریزی کرد با از دست دادن علما جایگزین‌های مناسبی برای آن‌ها تربیت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله صدرالدین حائری شیرازی و حضرت آیت الله محی الدین حائری شیرازی با اشاره به آیات متعددی از قرآن کریم با بیان اینکه باید جای بزرگان را پر کرد و یاد بزرگان یک ارزش است، گفت: تنها برگزاری مراسم عزاداری برای علما کافی نیست باید طوری برنامه ریزی کرد با از دست دادن علما جایگزین‌هایی مناسبی برای آن‌ها تربیت شود و با حمایت از طلبه یا دانشجویانی که استعداد و توان ادامه تحصیل دارند، ولی امکانات مالی ندارند با حمایت مالی زمینه‌ای ایجاد کرد تا یک دانشمند و یک عالم تربیت شود.

او افزود: در شیراز علمای بزرگی، چون آیت الله محلاتی، آیت الله دستغیب، آیت الله ربانی، آیت الله حدائق، آیت الله ایمانی زندگی میکردند که با از دست دادن آن‌ها نباید فقط مراسم عزاداری گرفت بلکه باید در کنار این مراسم‌ها جلسات متعدد قراىت، قرآن و تفسیر قرآن برگزار شود و در کنار تفسیر خصوصیات و منش و علم این علما نیز تشریح شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: آیت الله حائری خصوصیات بسیار خوبی داشت وقتی به او میگفتند فلانی غیبتتان را کرد می‌گفت بخشیدم و این عالم قدرت تمثیل بسیار بالایی داشت و با هر مثلی که میزد یک شبهه را حل میکرد و این در کمتر عالمی دیده میشد.

او تصریح کرد: همه موظفند، نسبت به تفسیر قرآن و معرفی کتب اهل علم تلاش کنند تا هم در شناخت قرآن به همه اقدامات خوبی صورت گیرد و هم علمایی که در نقاط مختلف زندگی میکنند بهتر معرفی شوند و زمانی فارس مهد علمای مختلف دینی بود و باید مردم فارس تلاش کنند تا با حمایت‌های مختلف جایگزین مناسبی برای این افراد پیدا شود تا دنیا از علم آن‌ها استفاده کنند.

این مراسم با مداحی و قراىت دعای کمیل توسط مداح اهل بیت (ع) و یادگار ۸ سال جنگ تحمیلی حاج صادق آهنگران معنویت خاصی بخشیده شد همچنین دستور وزیر راه و شهرسازی بر نام‌گذاری ایستگاه راه آهن شیراز به نام آیت الله حاىری شیراز قرائت شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار