دستگیری ۴ شکارچی غیر مجاز در بیجار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار گفتک چهار متخلف که در مناطق آزاد اقدام به شکار غیرمجاز یک سر خرگوش کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی اصغر هدایت زاده رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار گفت: محیط بانان این اداره در جریان گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان، موفق شدند چهار متخلف که در مناطق آزاد اقدام به شکار غیرمجاز یک سر خرگوش کرده بودند،را دستگیر کنند.

 هدایت زاده افزود: پس از بازرسی از خودروی این متخلفین علاوه بر لاشه یک سر خرگوش، یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و ۲۰ عدد فشنگ کشف و ضبط شد و پرونده تخلف یاد شده جهت رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.

او بیان کرد:شکار و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق مواد ۱۰ تا ۱۵ قانون شکار و صید و ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی قابل تعقیب و مجازات است.

درجریان گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست بیجار گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار در مناطق حفاظت شده، مناطق آزاد و دریاچه سد‌ها مستقر بوده و در حال پایش مداوم منطقه هستند تا از هر گونه شکار حیات وحش و صید ماهی جلوگیری و در صورت مشاهده متخلفان طبق قانون نسبت به دستگیری آنان اقدام کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.