تجهیزات نظامی آمریکا در ارتش افغانستان برای اوکراین اختصاص می‌یابد

دولت بایدن در حال بررسی طرحی برای ارسال چرخبال‌ها و سایر تجهیزات نظامی به اوکراین است که زمانی برای ارتش منحل شده افغانستان اختصاص داده شده بود.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، دولت بایدن در حال بررسی طرحی است تا تجهیزات نظامی که برای ارتش افغانستان  بود را به اوکراین  بدهد. 

مقام‌های آمریکایی و اوکراینی به روزنامه وال استریت ژورنال گفته‌اند که این تجهیزات نظامی به هدف تقویت سریع سیستم دفاعی اوکراین در برابر روسیه کمک می‌شود.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که شورای امنیت ملی آمریکا هنوز تحویل تسلیحات را به اوکراین تأیید نکرده است. به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، مقام‌های اوکراینی با مقامات پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا که از تحویل تسلیحات بیش‌تر به اوکراین حمایت می‌کنند.
این در حالی است که تلاش دیپلماتیک برای کاهش فشار نظامی روسیه بر اوکراین است.
بسته کمکی که برای ارتش افغانستان در نظر گرفته شده بود، شامل چرخبال‌های Mi-17 ساخت روسیه است.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، این چرخبال‌ها تحرک بیشتری را برای نیروهای اوکراینی فراهم می‌کند که جبهه بزرگی برای دفاع دارند و هواپیماهای خود را در درگیری‌های سال 2014 از دست داده‌ند. روسیه در این سال کریمه را از اوکراین جدا و به خاکش ضمیمه کرد.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که یک مقام اوکراینی گفته است که مقامات این کشور در حال لابی کردن برای گرفتن سیستم‌های دفاع هوایی از جمله موشک‌های زمین به هوای استینگر هستند تا بتواند در برابر هواپیماهای روسی از خود دفاع کنند. اوکراین در حال حاضر از سیستم‌های دفاعی دوران شوروی استفاده می‌کند. هرچند این تجهیزات مدرن‌سازی شده است، اما از ارتش روسیه عقب تر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار