برداشت ۶ هزارتن سویا در شهرستان بیله‌سوار مغان

رئیس جهاد کشاورزی بیله‌سوار گفت: امسال ۶ هزار تن محصول سویا از اراضی شهرستان بیله سوار برداشت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی، رئیس جهاد کشاورزی بیله‌سوار گفت: این میزان برداشت محصول سویا در حالی در این شهرستان انجام شد که کشاورزان به خاطر خشکسالی نگران کاهش تولید بودند.

او افزود: شهرستان بیله‌سوار مغان همواره در تولید دانه‌های روغنی از شهرستان‌های پیشقدم و ممتاز بوده و دانه‌های روغنی سویا و کلزا در این شهرستان با استقبال کشاورزان همراه شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بیله‌سوار به کشت محصولات پاییزه اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۵۰درصد مزارع دیم این شهرستان به کشت محصول گندم و جو اختصاص یافته است و بقیه مزارع بدلیل نبود بارندگی و مناسب نبودن زمین به لحاظ رطوبت  کشت نشده است.

او به  پرداخت خسارات محصولات کشاورزی از سوی بیمه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۰درصد از خسارات کشاورزان از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شده است و کشاورزان در انتظار  بقیه مطالبات هستند و این امر باعث کندی در کشت پاییزه جمعی از کشاورزان به دلیل ناتوانی در خرید بذر شده است.

جهانی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۱۲۰هزار هکتار از اراضی شهرستان بیله‌سوار به کشت محصولات زراعی اختصاص می‌یابد گفت: از این مقدار ۲ هزار و۲۰۰هکتار از اراضی شهرستان امسال به کشت  دانه روغنی کلزا اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار