آمریکا گزارش حملات هوایی در عراق، افغانستان و سوریه را منتشر می‌کند

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا گزارش حملات هوایی خود از فوریه سال ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ در عراق، افغانستان و سوریه را به زودی منتشر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از انتشار گزارش نیروی هوایی آمریکا در آینده نزدیک درباره حملات هوایی خود در کشور‌های عراق، سوریه و افغانستان خبر داد.

وی در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با همتای آلمانی خود انتصاب وی را به این سمت تبریک گفت و درباره چالش‌های پیش روی دو کشور و اقدامات روسیه در شرق اروپا، تقویت ائتلاف ناتو و گسترش همکاری‌های دو کشور در منطقه اقیانوس آرام و اقیانوس هند با وی گفتگو کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: «فرماندهی نیروی هوایی آمریکا گزارشی را درباره حملات و اقدامات خود از فوریه سال ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ منتشر خواهد کرد که شامل حملات نیروی هوایی آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان است.»

وی افزود: «این گزارش شامل حملات هوایی آمریکا در مارس سال ۲۰۲۰ نخواهد بود، چون در این دوره به علت توافق میان آمریکا و طالبان در افغانستان مسائل حساسی وجود دارد که قابل انتشار نیست. در این مدت فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا به جمع آوری و تحلیل داده‌ها در افغانستان مشغول بوده و این اطلاعات را در اختیار بازرس کل قرار داده است تا در گزارش خود به کنگره آن‌ها را ارائه کند.»

آمریکا که در زمان اشغالگری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه با فرماندهی ائتلافی بین المللی به مبارزه با این گروه پرداخت، به بهانه هدف قرار دادن تروریست ها، زیر ساخت‌ها را تخریب و غیرنظامیان این کشور‌ها را کشت که بررسی‌های شبکه حقوق بشر سوریه نشان می‌دهد در حملات ائتلاف آمریکایی به سوریه بیش از ۳ هزار غیرنظامی کشته شده اند که یک سوم آن‌ها کودک بودند.

اوایل اکتبر سال ۲۰۰۱ میلادی نیز دولت آمریکا با بهانه جستن از حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی در نیویورک و به دستاویزی مبارزه با گروه تروریستی القاعده، جنگی ۲۰ ساله را به مردم افغانستان تحمیل کرد که خسارات جبران ناپذیری در این کشور برجای گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار