فاطمی امین خبر داد؛

اجرای ۵ پروژه معدنی طی دو ماه آینده

وزیر صمت گفت: در دی ماه سه پروژه معدنی و در بهمن ماه دو پروژه معدنی مطرح می‌شود و برای هر شهرستان برنامه خاصی داریم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: سرمایه گذاری به دلیل اشتغال و تولید اهمیت دارد، مدیریت و هدایت نقدینگی و ایجاد فرصت حائز اهمیت است.  ۶ محور در اشتغال اهمیت دارد اولین محور یا نکته اولویت ها در حوزه ماشین آلات و تجهیرات است. اولویت دوم حلقه های مفقوده مانند وارد کردن ورق هسته است.  آمایش سرزمین و توزیع نامناسب از عامل دیگر است.

وزیر صمت گفت: محور چهارم آماده سازی بسته های سرمایه گذاری است. محور پنجم گسترش سهام داری مردم است. محور ششم ایجاد هماهنگی بین اعضای حاکمیتی است.

او گفت: برای معادن مس جان مزایده دو مرحله‌ای برگزار شد که طی این مزایده ۴۰ درصد سهام به مردم واگذار شد و به همین علت مردمی که درآن منطقه زندگی می‌کنند منتفع خواهند شد. از عوامل مهم برای اجرای پروژه هماهنگی بین ذی نفعان است و باید درخواست همکاری داده شود که در این راستا باید فرصت‌ها شناسایی شوند که نهاد سرمایه گذار فرصت‌ها را نگاه کنند و موانع سرمایه گذاری را نیز منتقل کنند.

وزیر صمت گفت: در دی ماه سه پروژه معدنی و در بهمن ماه دو پروژه معدنی مطرح می‌شود و برای هر شهرستان برنامه خاصی داریم.

فاطمی امین در پاسخ به این پرسش که برای اعتماد مردم به بورس چه اقدامی انجام می دهید؟ گفت: برای اعتماد و مشارکت مردم در سرمایه گذاری باید به دو نکته توجه شود. اول بازده سرمایه گذاری و دوم شرکت ها و نگاه های معتبر اقدام به پذیره نویسی کنند. مانند پروژه جان که در آن معدن مس نزدیک زابل به مزایده گذاشته شد و سه شرکت در مزایده حضور داشته اند.

او گفت: از آذرماه معادنی که سودآوری خوبی دارند در قالب مزایده با شرط اینکه درصورت برنده شدن بخشی از سهام شرکت را در اختیار مردم قرار دهند به حراج گذاشته می شوند. در پروژه‌های معدنی یک اکتشافی صورت گرفته و دارایی قابل ارزشگذاری است و مردم از این دارایی ها تجربه خوبی دارند و احتمالا مورد استقبال مردم قرار بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر صمت ، وزارت صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار