حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد+ تصاویر

سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد هدف دو راکت کاتیوشا قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صابرین نیوز، سفارت آمریکا در عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت.

بر این اساس، منابع آگاه عراقی اعلام کردند افراد ناشناس اقدام به شلیک دو راکت به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد کردند. پس از این حادثه صدای آژیر سفارتخانه روشن و پدافند هوایی آن فعال شد.

خبرگزاری اسپوتنیک هم از اصابت دو راکت در نزدیکی سفارت آمریکا خبر داد. منابع محلی می گویند این حمله با موشک های کاتیوشا انجام شده است.

هنوز از تلفات و خسارات احتمالی این حادثه خبری منتشر نشده است.

حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد

پس از شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و همرزمش ابو مهدی المهندس در فرودگاه بغداد، مردم و مقاومت اسلامی عراق همواره بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق تاکید داشته اند.

براساس توافق انجام شده میان دولت‌های آمریکا و عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۲۱) خاک این کشور را ترک کنند. اما درحالیکه تنها چندین روز به پایان سال میلادی مانده است نظامیان عراق همچنان در این کشور حضور دارند و شواهدی که نشان دهد آمریکا قصد خروج نیروهایش را دارد، موجود نیست.

گروه‌های مقاومت عراق نیز بار‌ها اعلام کردند درصورتی که آمریکا بخواهد برخلاف توافق انجام گرفته عمل نماید و نظامیان خود را از عراق خارج نکنند آن‌ها آماده‌اند تا با اشغالگری آمریکایی‌ها مبارزه کنند. در همین راستا ائتلاف الفتح عراق که نزدیک به جنبش‌های مقاومت است ساعاتی پیش اعلام کرد اگر نیرو‌های آمریکایی پس از زمان تعیین شده برای خروج از کشور، همچنان در خاک عراق باقی بمانند، مقابله با اشغالگری اقدامی قانونی خواهد بود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که پنج شنبه گذشته قاسم الاعرجی، از پایان ماموریت‌های رزمی نیرو‌های آمریکایی و خروج آن‌ها از عراق خبر داد، اما پس از آن مک کنزی با اظهاراتی در تایید ادامه حضور نظامی آمریکا در این کشور، افکار عمومی مردم عراق را شگفت زده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، سفارت آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
خداوند شر دولت آمریکا و نیروهایش را در منطقه کم کند ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ول کن نیستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
وای ازآن موعد و زمانی که، هرغربی و یانکی و یهودی غاصب و ظالم و پایگاهها و کشتی ها و نفربرها و خودروها و ریز و درشت سربازها و حتی شهروندان خبیث شان، با آغاز شعله های جنگ جهانی سوم، به زیر آتش خشم وغضب ملت شرق و آسیا و ارتش های قوی روسیه و چین و ایران و ترکیه ، عین کرم و زالو زیر پا له وهلاک شوند. و یک دفترسیاه ذغال بعد جنگ جهانی دومشان سر بخت جهنمی شان__ دوباره آویز عبرت شوم تاریخ شان شود!! وای به آن زمان و غضب تمام هلاک کننده الهی !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
دوتا ترقه کشیدن انداختن حیاط اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سفارت امریکا را باید در بکوبند تا بفهمد که عراق را باید ترک کند.. یک امریکائی را زنده نگذارید، اگر عراق را ترک نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
هههههه عراق با این توافق از آمریکا دلار و امتیاز می گیرد و به آنه مهلت می دهد بیشتر بمانند. اینا همون کوفیان هستن که دین خدا را به درهم و دینار فروختند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
یعنی آمریکا اینو نمی فهمه تو فهمیدی. چاه نفت سوریه دست آمریکاست از این دست به اون دست میده. راه حلش فقط حمله به نیروهای آمریکاس. راکت ها وزوز نمی کنن سر موعد مقرر کر می کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
راکت های مقاومت فقط وزوز میکنه
آخرین اخبار