رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در نامه‌اي به رييس مجلس، خواستار تذكر به دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي درخصوص تصميم‌گيري نهايي درباره تغيير نظام آموزشي كشور شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي عباسپور تهراني‌فرد در اين نامه آورده است: 27 بهمن سال 88 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، حذف دوره‌ي پيش‌دانشگاهي و كليات تقسيم دوره‌هاي تحصيلي نظام آموزش و پرورش به يك دوره‌ي شش ساله و دو دوره‌ي سه ساله را تصويب كرد و در ادامه مقرر شد كه وزارت آموزش و پرورش ظرف سه ماه برنامه و ساز و كارهاي مربوط را تهيه، تدوين و براي بررسي و تصويب نهايي به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارايه كند.
وي افزود: البته اين تصميم مورد اعتراض بنده بود؛ زيرا بر اساس بند 2 ماده 6 قانون تشكيل شوراي عالي آموزش و پرورش و ماده 12 قانون اهداف و وظايف وزارت آموزش و پرورش بايد هرگونه تغيير نظام آموزشي به تصويب مجلس برسد اما در آخرين مراحل تصويب سند تحول در نظام آموزش و پرورش، بحث تغيير نظام آموزشي در سند تحول مطرح شد.
نماينده مردم تهران در ادامه‌ي اين نامه خطاب به لاريجاني تاكيد كرده است: در آن جلسه مطرح كرديد كه اگر اين تغيير نظام در شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز به تصويب برسد، مشكلي ندارد و چون نظر نهايي در مورد گردش كار در مجلس با رييس مجلس است، از اين رو بنده حرفي نزدم و پيشنهاد شما مبني بر اين‌كه تغيير در نظام آموزش و پرورش به تاييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي برسد، مطرح و به تصويب رسيد.
عباسپور ادامه داد: متاسفانه در آستانه رونمايي از سند تحول آموزش و پرورش، وزير آموزش و پرورش در مصاحبه‌هايي مكررا اعلام كرد كه از سال آينده نظام جديد 6-3-3 اجرا خواهد شد و بر اين مبنا از سال تحصيلي آينده كلاس ششم راه‌اندازي مي‌شود. از همان زمان بنده با دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تماس گرفتم و سعي كردم كه مبناي قانوني اين اقدام را جويا شوم، ولي به جز صورت‌جلسه 27 بهمن ماه سال 88 هيچ مدرك ديگري ارايه نشد كه اين صورت‌جلسه نيز هيچ‌گونه دلالتي مبني بر تاييد نهايي نظام 6-3-3 در آموزش و پرورش نداشت.
عباسپور در ادامه يادآور شده است: در جلسه‌ي مورخ 22 آذرماه سال جاري كه جنابعالي رييس جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بر عهده داشتيد، بنده در تذكري بيان كردم كه صحبت وزير آموزش و پرورش در مورد اجرايي شدن نظام 6-3-3 در سال تحصيلي 91 مبناي قانوني ندارد و آن‌چه كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده است، كليات است و هنوز برنامه به شورا ارايه نشده است كه پس از اين تذكر، تصويب شد وزارت آموزش و پرورش ظرف دو ماه آينده برنامه و سازوكارهاي لازم را به شورا ارايه و تصميم نهايي اتخاذ شود.
وي افزود: امروز مطلع شدم كه دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطالبي را بيان كرده و در ادامه اظهارنظرهاي خود مصاحبه بنده در مورخ 23 آذر 90 را مايه تشويش اذهان خانواده‌ها و دانش‌آموزان دانسته است.
عباسپور تاكيد كرد: با توجه به مطالب فوق، اولا در بسياري از موارد، اعلاميه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تاييد كننده‌ي مطالب بيان شده در مصاحبه‌ي اين‌جانب است و دوما اين اعلاميه با نوعي ابهام‌گويي و عدم انعكاس تمام واقعيات در جهت موجه جلوه دادن سخنان وزير آموزش و پرورش است.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس گفت: از آن‌جا كه سياست جلسه‌ي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در 22 آذرماه سال جاري بر عهده‌ي شما بود، لازم است جهت حفظ كيان مجلس براي دفاع از حقوق مردم، تذكرات لازم را به دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي بدهيد./گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار