کتاب در طالقان خانه ندارد

نبود کتابخانه عمومی در شهرستان طالقان یکی از مشکلات مهمی است که پس از سال‌ها هنوز حل نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه نبود کتابخانه عمومی در طالقان که در همه جای دنیا به عنوان یکی از شاخصه های توسعه یافتگی هر جامعه‌ای محسوب می شود اهالی و فرهنگ دوستان این منطقه را نگران کرده است.

با توجه به گسترش فضای مجازی و هجمه فرهنگی که در کشور وجود دارد جای خالی کتابخانه در این شهرستان شدید احساس می شود.

شهرستان طالقان که مهد علما و عرفای بزرگی همچون مرحوم آیت‌الله طالقانی و جلال آل احمد و بسیاری از بزرگان علمی و ادبی کشور است فاقد کتابخانه عمومی است.

یکی از اهالی این شهرستان می گوید: بهترین کتاب ها، قدیمی ترین کتاب ها و نویسنده های بزرگ در این شهرستان وجود دارد اما باکمال تاسف یک کتابخانه در این شهرستان احداث نشده است.

حجت السلام حسینی،امام جمعه طالقان گفت: چنین شهرستانی بااین سابقه ی فرهنگی عمیقی که داشته خیلی جای تاسف دارد که یک کتاب خانه نداشته باشد.

امام جمعه طالقان افزود: درطول هزار سال سابقه فرهنگی طالقان بسیاری از کتاب ها در خانه ها است اگر ما یک مرکز علمی و یا یک کتابخانه عمومی داشته باشیم فراخوان می‌دهیم این کتاب ها جمع می شود و در کتابخانه‌ها قرار می گیرند.

علیرغم این که از سال97کار احداث کتابخانه در این شهرستان آغاز شده اما تا کنون پیشرفت چندانی نداشته است.

هادی لطفی شهردار طالقان گفت: این کتابخانه سال99 با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده اعتباری به این طرح داده نشده بنابراین امسال تلاش داریم که اعتباری بالغ بر دو میلیارد برای این طرح تخصیص داده شود.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.