امام جمعه اصفهان:

حمایت از نخبگان بی بضاعت یک کار ریشه‌دار است

امام جمعه اصفهان گفت: حمایت از نخبگان بی‌بضاعت یک کار ریشه‌داری است که باید ادامه‌دار باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان امروز در دیدار با اعضای هیات امنای خیریه شجره طیبه اصفهان با بیان اینکه شناسایی و حمایت از افراد با استعداد همچون آبیاری درختچه‌ای است که با آبیاری آن به میوه خواهیم رسید، گفت: شجره طیبه حکایت از درخت ریشه داری دارد که با هر وزش بادی سقوط نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه حمایت از افراد نیازمند باید در یک پروسه مداوم و دنباله دار صورت بگیرد تا نتیجه بخش باشد گفت: بهتر است به‌جای توزیع غذا به صد‌ها نفر که فقط یک نوبت غذا سهم آن‌ها می‌شود یک کیسه برنج به هر نیازمند تخصیص یابد هر چند تعداد نیازمندان کمتری را بتوان سیر کرد، اما اثر بخشی بهتری دارد یا با تحت پوشش قرار دادن افراد بی بضاعت به ماندگاری و اثر بخشی آن بیشتر دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی دانشگاه‌ها گزینش لازم برای جذب نخبگان را ندارد گفت: امید داریم مغز‌هایی که به دیگر کشور‌ها رفته اند سفیران ایران در آن کشور‌ها باشند و تبلیغات سوء که از ایران می‌شود را از اذهان جهانیان پاک کنند.

رییس هیات مدیره خیریه شجره طیبه نیز در این دیدار از حمایت دانش آموزان و دانشجویان نخبه بی بضاعت با ضریب هوشی ۱۳۰ به بالا خبر داد و گفت: تاکنون از یک هزار نخبه حمایت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه خیریه شجره طیبه از ۱۸ سال پیش به‌منظور شناسایی و حمایت از نخبگان بی‌بضاعت شکل گرفته است، گفت: بخشی از دانش آموزان و دانشجویان نخبه‌ای که به‌علت فقر زمینه ادامه تحصیل آن‌ها نیست و از یک مقطعی به بعد تحت تاثیر جو فقر، ترک تحصیل کرده و به کار روی می‌آورند، با شناسایی این افراد زمینه رشد آن‌ها را فراهم می‌سازیم.

حسین سیستانی با بیان اینکه با رشد هر یک نخبه زمینه توسعه پایدار، فقرزدایی و ایجاد اشتغال در کشور فراهم خواهد شد گفت: مردم نیازمند کمک خیران هستند و کار خیر در بین تمام جوامع و کشور‌ها مطرح است، اما در ایران با غنای دینی ریشه تاریخی دارد.

وی از ۱۷ شعبه خیریه شجره طیبه در دیگر استان‌ها و ۵۰ هیات امنای این خیریه خبر داد و گفت: اصفهان از دیرباز در ظهور و بروز خیران، پایگاه‌های ارزشمندی داشته است که تاکنون اقدامات با عظمتی در امر خیر صورت گرفته و و صحنه‌های زیبایی را آفریند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.